Pedagoģiskais process pozitīvai adaptācijas sekmēšanai 2 – 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Melbārde-Amatniece, Gita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Pedagoģiskais process pozitīvai adaptācijas sekmēšanai 2 – 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē Darba autore: Gita Melbārde- Amatniece Darba vadītāja: Inga Stangaine Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski analizēt pozitīvu adaptācijas sekmēšanu 2 – 3 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darba pirmajā daļā autore ir analizējusi zinātnisko, pedagoģisko, psiholoģisko literatūru par jaunākā bērna vecumposma adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē, kā arī rotaļām, kas pozitīvi veicina adaptācijas norisi pirmskolas izglītības iestādē. Otrajā daļā darba autore veica bērnu adaptācijas novērtēšanu pirms pētījuma, pedagoģisko procesu bērniem, kurš ietver rotaļas, un bērnu adaptācijas novērtēšanas pēc pētījuma. Pētījumā piedalījās 11 bērni vecumā no 2 līdz 3 gadiem. Tika izstrādāti 9 kritēriji, kuriem atbilstoši tika izstrādātas pedagoģiskais process pozitīvai bērnu adaptācijas veicināšanai. Secinājumi- Tika pārbaudīta rotaļu izmantošana pedagoģiskajā mācību procesā, kas pozitīvi sekmēja 2-3 gadus vecu bērnu adaptācijas norisi. Tiek secināts, ka izvirzītā darba hipotēze pedagoģiskajā procesā izmantojot rotaļas 2-3 gadus veciem bērniem, spēj pozitīvi sekmēt bērnu adaptācijas norisi pirmsskolas izglītības iestādē. Bakalaura darbs sastāv no 64 lpp., 11 attēli, 14 pielikumi, 4 tabulas, 44 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: ADAPTĀCIJA, ADAPTĀCIJAS PROCESS, PIRMSSKOLA, PEDAGOĢISKAIS PROCESS, PIRMSKOLAS VECUMA BĒRNI, ROTAĻA. Title of the work: Pedagogical process for promoting positive adaptation for 2-3-year-old children in a preschool educational institution Author of the work: Gita Melbarde - Amatniece Labour leader: Inge Stangaine Objective of the study: to analyse theoretically and practically positive promotion of adaptation in children aged 2 to 3 years in pre-primary education. In the first part of the bachelor's work, the author has analysed scientific, pedagogical, psychological literature on the adaptation of the youngest child's superstage in a pre-school educational institution, as well as games that contribute positively to the development of adaptation in a pre-school educational institution. In the second part, the author performed an evaluation of the adaptation of children prior to the study, the pedagogical process for children involving games, and the assessment of the adaptation of children after the study. 11 children aged between 2 and 3 years participated in the study. 9 criteria were developed, according to which the pedagogical process was developed to promote positive adaptation of children. Conclusions- The use of toys in the pedagogical learning process was tested, which positively contributed to the adaptation process of 2-3-year-old children. It is concluded that the proposed working hypothesis, the pedagogical process using games for 2-3-year-old children, is able to positively promote children's adaptation in a preschool educational institution. The bachelor thesis consists of 63 pages, 11 images, 14 appendices, 4 tables, 44 literature sources. Key words: ADAPTATION, ADAPTATION PROCESS, PRE-SCHOOL, PEDAGOGICAL PROCESS, PRE-SCHOOL CHILDREN, PLAY.