Pirmsskolas 2.vecumposma bērnu radošās darbības veicināšana rotaļās un spēlēs
Author
Benhene, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Pirmsskolas 2.vecumposma bērnu radošās darbības veicināšana rotaļās un spēlēs. Pētījuma mērķis: pētīt pedagoģiskos nosacījumus bērnu radošās darbības veicināšanai rotaļās un spēlēs. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tika analizēta literatūra par 4 – 5 gadu vecu bērnu attīstību, par radošo darbību un par rotaļu un spēļu ietekmi uz bērna radošās darbības veicināšanu. Darba empīriskajā daļā tika novērota un pēc izstrādātajiem kritērijiem novērtēta bērna radošās darbības attīstība. Balstoties uz novērojumiem tika izstrādāts plāns pedagoģiskajai darbībai, kura ilga divus mēnešus. Pēc pedagoģiskā procesa atkārtoti tika veikts bērnu radošās darbības novērtējums un analizēti iegūtie rezultāti. Praktiskajā pētījumā ir iekļauta PII grupa ar 12 bērniem ( 8 zēni un 4 meitenes): izmantotas autores izplānotas rotaļnodarbības ar dažādām rotaļām un spēlēm, lai veicinātu bērna radošās darbības attīstību. Pētījuma beigās var secināt, ka bērna radošo darbību veicina tādas rotaļas, kurās bērniem tiek piedāvāta brīva izvēle darbības turpināšanai un dots pietiekami ilgs laiks, lai bērns bez steigas var paveikt savu darbību. Darba apjoms: 34lpp., 3 tabulas, 10 attēli, 21 literatūras avoti. Atslēgvārdi: 4 – 5 gadus veci bērni, radošā darbība, spēles un rotaļas Qualification work title: Encouraging the creative activity for preschool children in the second age group through play and games. Aim of the study: to investigate the pedagogical conditions for promoting children's creativity in play and games. The theoretical part of the qualification work analysed the literature on the development of 4-5 year old children, on creativity and on the influence of play and games on the promotion of children's creativity. In the empirical part of the work, the child's creative development was observed and evaluated according to the criteria developed. Based on the observations, a plan was developed for the pedagogical activity, which lasted two months. After the pedagogical process, the children's creative activity was assessed again and the results were analysed. The practical study involved a group of 12 children (8 boys and 4 girls) in a day-care centre: the author planned play activities with different games and activities to promote the development of the children's creativity. At the end of the study, it can be concluded that children's creativity is enhanced by play activities in which children are given the freedom to continue the activity and are given enough time to complete the activity without rushing. The work consists of 34 pages, 3 tables, 10 figures, 21 references. Keywords: 4-5 year olds, creative activity, games and play