Show simple item record

dc.contributor.advisorKriščune, Jolanta
dc.contributor.authorHarlamova-Ļebedeva, Diāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:04:59Z
dc.date.available2025-05-27T01:04:59Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105656
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67673
dc.description.abstractKvalifikācijas darbs “Didaktiskās spēles pašapkalpošanās prasmju veicināšanai pirmsskolas pirmā posma bērniem” izstrādāts ar mērķi pētīt didaktisko spēļu izmantošanas iespējas pašapkalpošanās prasmju apguves veicināšanai pirmsskolas pirmajā posmā. Pētījuma teorētiskajā daļā analizēts pašapkalpošanās prasmju jēdziens un noteikts apgūstamo prasmju kopums pirmsskolas izglītības pirmajā posmā. Sniegts 1,5-2 gadus vecu bērnu attīstības raksturojums, analizējot tos attīstības faktorus, kas tieši vai netieši ietekmē pašapkalpošanās prasmju apguvi. Kā vienu no pirmsskolā izmantojamiem paņēmieniem pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai izskatīta didaktisko spēļu organizēšana. Empīriskajā daļā, pētot 1,5-2 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību mācību gada sākumā, analizēta bērnu iesaiste didaktiskajās spēlēs un to ietekme uz pašapkalpošanās prasmju apguves rādītājiem. Noslēgumā sniegta atbilde uz pētījuma jautājumu “Kā didaktiskās spēles pirmsskolas pedagoģiskajā procesā veicina pašapkalpošanās prasmes 1,5-2 gadus veciem bērniem?”
dc.description.abstractThe qualification work “Didactic games for promoting self-care skills in children of the first stage of preschool” was developed with the aim of studying the possibilities of using didactic games for promoting the acquisition of self-care skills in the first stage of preschool. The theoretical part of the study analyzes the concept of self-care skills and determines the set of skills to be acquired in the first stage of preschool education. The development characteristics of 1.5-2-year-old children are provided, analyzing those development factors that directly or indirectly affect the acquisition of self-care skills. The organization of didactic games is examined as one of the methods used in preschool to promote self-care skills. In the empirical part, studying the development of self-care skills in 1.5-2-year-old children at the beginning of the school year, the involvement of children in didactic games and their impact on the acquisition of self-care skills indicators are analyzed. In conclusion, given the answer to the research question “How do didactic games in the preschool pedagogical process promote self-care skills in 1.5-2-year-old children?”
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectdidaktiskā spēle
dc.subject1,5-2 gadus veci bērni
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subjectpirmsskolas pedagoģiskais process
dc.titleDidaktiskās spēles pašapkalpošanās prasmju veicināšanai pirmsskolas pirmā posma bērniem
dc.title.alternativeDidactic games for promoting self-care skills in children of the first stage of preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record