Saskarsmes prasmju attīstība piecgadīgiem bērniem sižeta lomu rotaļās ar dabas materiāliem
Author
Capova, Karina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ieriķe, Anita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs “Saskarsmes prasmju attīstība piecgadīgiem bērniem sižeta lomu rotaļās ar dabas materiāliem” izstrādāts ar mērķi teorētiski izzināt un empīriski pamatot piecgadīgu bērnu saskarsmes prasmju attīstības iespējas lomu rotaļās ar dabas materiāliem āra vidē. Darba teorētiskajā daļā analizēts saskarsmes prasmju jēdziens un saskarsmes prasmju saturs piecgadīgiem bērniem. Raksturoti āra pedagoģijas principi, lielu uzmanību pievēršot sižetisku lomu rotaļu organizēšanai brīvā dabā. Praktiskajā daļā pētīta piecgadīgu bērnu saskarsme kopīgās sižetiskās lomu rotaļās, salīdzinot bērnu aktivitāti un saskarsmes prasmju izpausmes iekštelpās un āra vidē. Balstoties uz bērnu rotaļu darbības vērojumiem darba noslēgumā sniegta izvērsta atbilde uz pētījuma jautājumu – kā ir organizējamas sižeta lomu rotaļas āra vidē, lai sekmētu saskarsmes prasmju attīstību piecgadīgiem bērniem? The qualification work "Development of communication skills for five-year-old children in plot-role-playing games with natural materials" was developed with the aim of theoretically exploring and empirically substantiating the possibility of development of communication skills of five-year-old children in role-playing games with natural materials in an outdoor environment. In the theoretical part of the work analyzes the concept of communication skills and the content of communication skills for five-year-old children. The principles of outdoor pedagogy are described, paying a lot of attention to the organization of play in the open air. In the practical part, the interaction of five-year-old children in joint role-plays is studied, comparing children's activity and expressions of communication skills in indoor and outdoor environments. Based on the observations of children's games, a detailed answer to the research question is given at the end of the paper - how can plot-role-playing games be organized in an outdoor environment to promote the development of communication skills in five-year-old children?