• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu sadarbība caur kustību rotaļām 3 – 4 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē

Thumbnail
View/Open
299-105664-Cernajeva_Violeta_vc22008.pdf (989.7Kb)
Author
Čerņajeva, Violeta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autors – Violeta Čerņajeva. Darba tēma - Bērnu sadarbība caur kustību rotaļām 3 -4 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski izpētīt kustību rotaļu ietekmi uz sadarbības prasmju attīstīšanu 3–4 gadīgiem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījumu veido divas nodaļas – teorētiskā un empīriskā nodaļa. Teorētiskā nodaļā ir apkopoti un analizēti teorētiski aspekti par rotaļu būtību lomu sadarbības prasmju attīstībā, kā arī sniegta kustību rotaļu nozīme pirmsskolas vecuma bērniem. Empīriskajā nodaļā ir analizēti novērojumu, anketēšanas un interviju dati, lai noskaidrotu rotaļdarbību lomu un pedagogiem piemērotākās pieejas sadarbības prasmju attīstīšanai. Pētījumā iegūtie rezultāti apliecina, ka kustību rotaļas būtiski uzlabo bērnu spēju sadarboties, risināt konfliktus un veidot pozitīvas sociālās attiecības. Darbs sastāv no 51 lpp., tajā iekļautas 3 tabulas, 6 attēli, 45 bibliogrāfiskā satura vienības un pievienoti 12 pielikumi. Atslēgvārdi - sadarbība, pirmsskola, kustību rotaļas, bērnu attīstība.
 
Author - Violeta Čerņajeva Title - The benefits to be gained when encouraging interactive games with 3–4-year-old children in a preschool environment. The study consists of two chapters: theoretical and empirical. The theoretical chapter compiles and analyses theoretical aspects of the role of play in the development of collaborative skills, as well as the importance of movement-based play for preschool-aged children. The empirical chapter analyses data collected through observation, surveys, and interviews to determine the role of play activities and the most suitable approaches for educators to enhance collaborative skills. The study results confirm that movement-based play significantly improves children's ability to collaborate, resolve conflicts, and build positive social relationships. The work consists of 51 pages, includes 3 tables, 6 figures, 45 bibliographic references, and 12 appendices. Keywords - cooperation, preschool, movement games, child development.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67676
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV