• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teksta uzdevumu satura izpratnes veicināšanas paņēmieni matemātikas stundās 2. klasē

Thumbnail
View/Open
299-105669-Bobova_Polina_pm20011.pdf (2.346Mb)
Author
Bobova, Poļina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba autore: Poļina Bobova. Bakalaura darba nosaukums: Teksta uzdevumu satura izpratnes veicināšanas paņēmieni matemātikas stundās 2. klasē. Darba apjoms: 51 lpp., tajā iekļauti 20 attēli, 2 pielikumi. Bibliogrāfiskais saraksts sastāv no 38 avotiem. Bakalaura darba mērķis ir teorētiski un empīriski izpētīt teksta uzdevumu izpratni veicinošu paņēmienu izmantošanas efektivitāti matemātikas stundās 2.klasē, identificēt galvenās problēmas, ar kurām skolēni sastopas teksta uzdevumu risināšanā un izstrādāt metodiskus ieteikumus šo prasmju attīstīšanai. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēta zinātniskā literatūra par sākumskolas vecuma bērnu kognitīvo attīstību, mācību procesa organizēšanu un matemātikas apguves īpatnībām jaunākajā skolas vecumā. Empīriskajā daļā veikts praktisks pētījums, lai pārbaudītu teorijā gūtās atziņas praksē. Pētījumā piedalījās 28 2. klases skolēni. Pētījuma lakā tika izmēģināta darba autores izstrādāta matemātikas satura apguves programma, izmēģinot kopā ar skolēniem vairākus matemātikas teksta uzdevumu risināšanas paņēmienus. Pētījumā secināts, ka teksta uzdevumu ar matemātiskajām darbībām atrisināšanu visvairāk apgrūtina nepietiekamā teksta satura izpratne. Ja teksts tiek izlasīts pavirši, tas sarežģī risināšanas paņēmiena izvēli un risinājuma soļu plānošanu. Balstoties uz iegūtajiem datiem, tika izstrādāti ieteikumi skolotājiem, kas ietver individualizētu pieeju, vizuālo un rotaļu elementu izmantošanu un uzdevumu sarežģītības pakāpenisku palielināšanu. Atslēgvārdi: matemātika sākumskolā, teksta uzdevumi matemātikā, teksta uzdevumu mācīšanas paņēmieni.
 
Bachelor's thesis author: Polina Bobova. Bachelor's thesis title: Methods of facilitating understanding of the content of text tasks in mathematics lessons in the 2nd grade Scope of work: 51 pages, includes 20 images, 2 appendices. Bibliographic list includes 38 sources. The aim of the bachelor's thesis is to theoretically and empirically study the effectiveness of using techniques for promoting understanding of text tasks in mathematics lessons in the 2nd grade, to identify the main problems that students encounter in solving text tasks and to develop methodological recommendations for the development of these skills. The thesis consists of a theoretical and empirical parts. The theoretical part analyzes scientific literature on the cognitive development of primary school children, the organization of the learning process and the peculiarities of mathematics acquisition in the younger school age. The empirical part conducts a practical study to verify in practice the findings gained in theory. 28 second grade students participated in the study. The research team tested the mathematics content learning programme developed by the author of the work, testing several methods of solving mathematics text tasks with students. The study concluded that solving text tasks with mathematical operations is the most difficult due to insufficient understanding of the text content. If the text is read carelessly, this complicates the choice of a solution method and planning the solution steps. Based on the data obtained, recommendations were developed for teachers, which include an individualized approach, the use of visual and game elements, and a gradual increase in the complexity of the problems. Keywords: mathematics in primary school, text tasks in mathematics, techniques for teaching text tasks.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67678
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV