Kustību rotaļas 5-6 gadus vecu bērnu līdzsvara attīstības veicināšanai pastaigu laikā
Author
Antipova, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs: “Kustību rotaļas 5 – 6 gadus vecu bērnu līdzsvara attīstības veicināšanai pastaigu laikā” izstrādāts ar mērķi teorētiski un praktiski izzināt 5 – 6 gadus vecu bērnu līdzsvara attīstības sekmēšanas iespējas kustību rotaļās pastaigu laikā. Darba teorētiskajā daļā analizēts līdzsvara jēdziens, apkopjot jaunākās zinātniskās atziņas par līdzsvaru ietekmējošajiem faktoriem pirmsskolas bērnībā. Kā viens no nozīmīgākajiem paņēmieniem līdzsvara prasmju attīstības veicināšanai izdalītas kustību rotaļas, īstumā raksturojot to izvēles un vadīšanas principus pastaigu laikā bērniem pirmsskolas pedagoģiskā procesa ietvaros. Empīriskajā daļā analizēta līdzsvara attīstība, piedāvājot dažādās variācijās 15 kustību rotaļas, kas organizētas pastaigu laikā septiņu nedēļu ilgā pētījumā. Sniegts pedagoģiskā darba raksturojums, paskaidrojot rotaļu pielāgošanas paņēmienus bērnu interesēm un fiziskās sagatavotības līmenim. Kopumā tiek sasniegta pozitīva dinamika līdzsvara prasmju attīstībā, kas apstiprina izmantotās pieejas efektivitāti. Darba noslēgumā sniegta izvērsta atbilde uz pētījuma jautājumu – kādas kustību rotaļas var izmantot līdzsvara attīstībai 5 – 6 gadus veciem bērniem pastaigu laikā pirmsskolas pedagoģiskajā procesā? Kvalifikācijas darba apjoms: 40 lpp., ietver 4 tabulas, 4 attēlus, izmantotas 49 literatūras vienības, pievienots 1 pielikums. Atslēgvārdi: āra nodarbības, kustību rotaļas, līdzsvars, pastaigas, pirmsskolas pedagoģiskais process, 5 – 6 gadus veci bērni The qualification work “Movement games for promoting the balance development of 5-6-year-old children during walks” has been developed with the aim of theoretically and practically exploring the possibilities of promoting the balance development of 5-6-year-old children in movement games during walks. The theoretical part of the work analyzes the concept of balance, collecting the latest scientific findings about the latest influencing factors in preschool childhood. Movement games are singled out as one of the most important methods for promoting the development of balance skills, in fact, characterizing the principles of their selection and management during walks for children within the framework of the preschool pedagogical process. The empirical part analyzes balance, offering 15 movement games in various variations, which are organized during walks in the seven-week development of the study. A description of the pedagogical work is provided, explaining the method of adapting games to children's interests and level of physical fitness. Positive dynamics in the development of balance skills are constantly achieved, which confirms the effectiveness of the approach used. At the end of the work, a question was asked about the results of the research – what movement games can be used to develop balance in 5-6-year-old children during walks in the preschool pedagogical process? The scope of the qualification work: 40 pages, includes 4 tables, 4 images, used 49 literature units, 1 appendix is attached. Keywords: outdoor activities, movement games, balance, walk, preschool pedagogical process, 5-6-year-old children