• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Runas attīstības sekmēšana 2.vecumposma bērniem pasakās

Thumbnail
View/Open
299-105680-Kaposta_Iveta_ik22116.pdf (1.318Mb)
Author
Kāposta, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Iveta Kāposta Darba zinātniskais vadītājs: Lektore, Mg. paed. Ilze Vilka Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt pirmsskolas 2. vecumposma bērnu runas attīstību pasakās Darba struktūra: Ievads, 2 nodaļas, secinājumi, ieteikumi, literatūras saraksts, pielikumi Pētījuma uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru par valodas un runas attīstību pirmsskolā 2. Izzināt runas attīstības sekmēšanas iespējas pasakās pirmsskolā 3. Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus, izdarīt secinājumus un ieteikumus Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās daļas Kvalifikācijas darba apjoms: 59 lappuses, 8 attēli, 3 tabulas un 6 pielikumi, izmantoti 45 informācijas avoti. Atslēgas vārdi: Pasakas, runa, sekmēšana, 2. vecumposms, flanelogrāfs, attēlu kartītes, bērnu sacerētas pasakas un zīmējumi
 
Author of the work: Iveta Kāposta Scientific supervisor: Lecturer, Mg. fed up Ilze Vilka The purpose of the study: to theoretically and practically study the speech development in children of the second age stage through fairy tales Structure of the work: Introduction, 2 chapters, conclusions, recommendations, bibliograp-hy, appendices Research tasks: 1. To analyze the pedagogical-psychological literature on the development of lan-guage and speech in preschool 2. Find out the possibilities of promoting speech development in fairy tales in preschool 3. Summarize and analyze the obtained results, draw conclusions and recommenda-tions The work consists of two parts: theoretical and empirical part Scope of qualification work: 59 pages, 8 figures, 3 tables, 6 appendices, 45 sources of in-formation used Key words: Fairy tales, speech, promotion, 2nd age stage, flanelograph, picture cards, drawings, fairy tales written by children
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67684
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV