• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērnu valodas sekmēšana pirkstiņrotaļās 1. pirmsskolas izglītības posmā

Thumbnail
View/Open
299-105684-Niedzviedze_Klinta_kj22038.pdf (782.4Kb)
Author
Niedzviedze, Klinta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Eglīte, Inese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Klinta Niedzviedze Darba nosaukums: Bērnu valodas sekmēšana pirkstiņrotaļās 1.pirmsskolas izglītības posmā Darba mērķis: izpētīt pirkstiņrotaļu izmantošanas iespējas bērnu valodas sekmēšanai 1. pirmsskolas izglītības vecumposmā Darba lapaspušu, attēlu, tabulu skaits: darba lapaspušu skaits 41.lpp, 6 tabulas, 5 attēli, 33 izmantotā literatūra. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmajā nodaļā tiek veikta teorētiskā analīze no pedagoģiskā un psiholoģiskā skatu punkta par bērnu valodas attīstību, sekmēšanu 1. vecumposmā. Pirkstiņrotaļu ietekmi 1. posma bērniem valodas veicināšanai, sekmēšanai. Izpētīti nozīmīgākie pirkstiņrotaļu izmantošanas nosacījumi. Noskaidrota pirkstiņrotaļu ietekme uz bērna attīstību kopumā, tai skaitā kognitīvo sistēmu. Otrajā nodaļā veikta praktiskā darba daļa. Veikts sistemātisks darbs ar bērniem, ikdienas mācību procesā iekļaujot pirkstiņrotaļas. Tiek rūpīgi atlasītas pirkstiņrotaļas, kas ir atbilstošas novērošanas laika posma mēneša tēmām, valodas mācību jomas izvirzītajiem sasniedzamajiem rezūltātiem, kā arī bērnu interesēm, vecumam. Izvirzīti konkrēti kritēriji bērnu valodas vērtēšanai izmantojot ikdienas pedagoģiskajā mācību procesā pirkstiņrotaļas. Veikta sākotnējā un gala vērtēšana. Darba gaitā noskaidrots, kā regulāra pirkstiņrotaļu izmantošana sekmē bērnu valodas attīstību. Bērnu attieksme pret vēlmi darboties kopā ar pieaugušo, citiem vienaudžiem. Dažādu skaņu, vienkāršu vārdu apgūšanu un to izmantošanu saziņā ar citiem. Ņemts vērā arī bērnu emocionālais stāvoklis, bērnu attieksme pret pirkstiņrotaļām. Atslēgvārdi: pirkstiņrotaļas, 1. pirmsskolas izglītības posms, valoda, sekmēšana
 
Qualification work by Klinta Niedzviedze Title of work: Promoting children's language in finger play at the 1st preschool education stage Aim of the thesis: to investigate the possibilities of using finger plays to promote children's language in pre-school 1 Number of pages, figures, tables: 41 pages, 6 tables, 5 figures, 33 references. The qualification work consists of two chapters. The first chapter is a theoretical analysis from a pedagogical and psychological point of view of children's language development, facilitation at the age of 1. The influence of fingerplays for language promotion, facilitation in children in Stage 1. The most important conditions for the use of finger-plays are investigated. The influence of finger-needling on the child's overall development, including the cognitive system. The second chapter is the practical part. Systematic work with children has been carried out, including finger foods in the daily teaching process. Finger toys are carefully selected to match the monthly themes of the observation period, the language learning objectives, the children's interests and age. Specific criteria for assessing children's language using finger toys in daily teaching are set. Initial and final evaluation. The work shows how the regular use of finger plays contributes to children's language development. Children's attitudes towards the desire to work with an adult, other peers. The acquisition of different sounds, simple words and their use in communication with others. Children's emotional state, their attitude to finger-plays are also taken into account. Keywords: finger play, pre-school phase 1, language, promotion
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67685
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV