Mācību vides izveide 1,5-2 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas attīstībai pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Bergmane, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore Dace Bergmane veica pētījumu par tematu “Mācību vides izveide 1,5-2 gadus vecu bērnu sociālās adaptācijas attīstībai pirmsskolas izglītības iestādē”. Pētījums sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Pētījuma teorētiskajā daļā tika analizētas pedagogu, zinātnieku un citu autoru atziņas, un pedagoģiskie paņēmieni, kas veicinātu sociālās adaptācijas procesu bērniem, radot drošības un piederības izjūtu, veicinātu sociālās prasmes. Empīriskajā daļā darba autore veica novērojumus par mācību vides izveidi, kur izvirzīti dažādi kritēriji bērnu sociālās adaptācijas attīstībai. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka bērniem sociālā adaptācija būs veiksmīgāka, ja mācību vide tiek iekārtota atbilstoši bērnu vajadzībām un interesēm, izmantoti konkrēti mācību paņēmieni, piemēram, konkrētu uzdevumu veikšana mērķa sasniegšanai, kā arī sociālā adaptācija tiek integrēta rotaļnodarbībās respektējot bērna attīstību, viņa vajadzības un intereses. Balstoties uz pētījuma datiem, tika pētīta un raksturota mācību vides izveide, kas attīstītu bērna sociālo adaptāciju pirmsskolas agrīnā vecuma bērniem. Darba saturs- ievads, teorētiskā daļa un pētījuma empīriskā daļa, literatūras saraksts ar 36 vienībām. Atslēgas vārdi: mācību vide, sociālā adaptācija, pirmsskola. The author of the qualification work Dace Bergmane carried out research on the topic "Creating a learning environment for the development of social adaptation of 1.5-2-year-old children in a pre-school educational institution". The study consists of theoretical and practical parts. The theoretical part of the study analysed the findings of pedagogues, scientists and other authors, and pedagogical techniques that would promote the process of social adaptation in children, creating a sense of security and belonging, promoting social skills. In the empirical part, the author made observations on the creation of a learning environment, where different criteria for the development of children's social adaptation were set. As a result of the research, it was concluded that children's social adaptation will be more successful if the learning environment is designed according to children's needs and interests, specific learning techniques are used, such as performing specific tasks to achieve a goal, and social adaptation is integrated into play activities, respecting the child's development, his needs and interests. Based on the research data, the design of a learning environment that develops the social adaptation of the child in early childhood was investigated and described. Contents of the work: introduction, theoretical part and empirical part of the research, literature list with 36 items. Keywords: learning environment, social adaptation, preschool.