1.5 - 2 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšana pirkstiņrotaļās pirmsskolā
Author
Siktore, Sabīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Sabīne Siktore Darba tēma: “1,5 – 2 gadus vecu bērnu adaptācijas sekmēšana pirkstiņrotaļās pirmsskolā”. Darba uzdevums: kā pirkstiņrotaļas sekmē 1,5 – 2 gadus veciem bērniem adaptācijas procesā pirmsskolas izglītības iestādē? Pētījuma metodes: Teorētiskās metodes - literatūras analīze Praktiskās metodes – pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, pedagoģiskā novērošana, anketēšana Pētījuma uzdevumi: Analizēt teorētisko literatūru par bērnu adaptācijas procesu pirmsskolas izglītības iestādē. Izpētīt un analizēt teorētisko literatūru par pirkstiņrotaļu lomu bērna attīstībā. Analizēt 1,5 – 2 gadus vecu bērnu attīstības raksturojumu. Veikt pedagoģiskā izmēģinājuma darbību pirkstiņrotaļu izmantošanā bērnu adaptācijas sekmēšanai X pirmsskolā. Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Darba apjoms: 46 lapaspuses, kas ietver 7 attēlus, 7 tabulas un 6 pielikumus. Darba gaitā tika izmantoti 26 literatūras avoti Atslēgas vārdi: adaptācija, pirmsskola, pirkstiņrotaļas, 1,5 – 2 gadus veci bērni, pedagoģija, pedagogs, bērns, attīstība, psiholoģija. Author of the qualification work: Sabīne Siktore The topic of the work: "Promoting the adaptation of 1.5 - 2 year old children to finger toys in pre-school". Task: how do finger toys help 1.5 - 2 year old children in the process of adaptation in preschool? Research methods: Theoretical methods - literature analysis Practical methods - pedagogical pilot activity, pedagogical observation, questionnaire Objectives of the research: To analyze the theoretical literature on the process of children's adaptation in pre-school educational institution. To study and analyze the theoretical literature on the role of finger-rotation in child development. To analyze the developmental characteristics of children aged 1.5-2 years. To carry out a pedagogical pilot activity on the use of finger-play to promote children's adaptation in pre-school X. To summarize and analyze the results obtained. Volume of the thesis: 46 pages, including 7 images, 7 tables, 26 literary sources and 6 appendices Keywords: adaptation, preschool, finger rhymes, 1.5–2-year-old children, pedagogy, educator, child, development, psychology.