Veselīgu viedtālruņu lietošanas ieradumu veicināšana 1.-6. klašu skolēniem
Author
Zariņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Klempere-Sipjagina, Agita
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats: “Veselīgu viedtālruņu lietošanas ieradumu veicināšana 1.-6. klašu skolēniem”. Darba autore: Ieva Zariņa Zinātniskā vadītāja: Mg.izgl.zin. Agita Klempere-Sipjagina Pētījuma mērķis: noskaidrot, kā mērķtiecīga skolēna, vecāku un skolas kopīga sadarbība spēj radīt izmaiņas skolēnu viedtālruņu lietošanas ieradumos. Darbā analizēta teorētiskā literatūra, pētījumi un dokumenti par viedtālruņu lomu skolēna dzīvē un veiksmīgu ieradumu veidošanos. Veikta skolēnu un vecāku anketēšana par tādām tēmām kā laika limitēšana, reālais ierīcē pavadītais laiks, lietošanas laiks pirms miega, visvairāk lietotās aplikācijas, kā arī viedoklis par skolas aktuālajiem noteikumiem saistībā ar viedtālruņa lietošanu. Pēc anketēšanas rezultātu analīzes izstrādāti priekšlikumi skolēniem un informatīva sapulce vecākiem, kā arī intervija ar skolas administrāciju, kurā mērķauditorijas tika iepazīstinātas ar anketēšanas rezultātiem un iespējamiem problēmas risinājumiem un sadarbības aspektiem. Būtiskākie secinājumi norāda uz vajadzību izglītot skolēnus un vecākus par kritiskās domāšanas nozīmi, viedtālruņa lietošanas laika pārvaldības nepieciešamību, kā arī riskiem, ar kuriem var nākties saskarties pārmērīgas ierīču lietošanas gadījumā. Atslēgas vārdi: viedtālruņu lietošana, skolas un vecāku sadarbība, pedagoģija, 1.-6.klašu skolēni, ieradumi. Bakalaura darba apjoms: 51 lapa, 13 attēli, 1 tabula, 49 literatūras un citi avoti, 4 pielikumi. Bachelor’s theme: “Encouragement of healthy habits for using smartphones from grade 1 to grade 6” The author: Ieva Zariņa The supervisor: M.Ed. Agita Klempere-Sipjagina The aim of the study: to find out how the purposeful joint cooperation of the student, parents and school can bring about changes in students' smartphone usage habits. The study was based on analysis of theoretical literature, research and documents on the role of smartphones in the life of a student and the formation of successful habits. A survey of students and parents was conducted on topics such as time limits, actual time spent on the device, usage time before sleep, the most used applications, as well as the opinion of the school's current rules regarding the use of smartphones. After the analysis of the results of the survey, the ideas of activities were developed for class teachers and an informative meeting for parents, as well as a conversation with the school administration. During these activities the target audiences were introduced to the results of the survey and possible solutions to the problem and aspects of cooperation. The key conclusions point to the need to educate students and parents about the importance of critical thinking, effective management of smartphone usage time, and the risks associated with excessive device use. Keywords: use of smartphones, cooperation between school and parents, pedagogy, 1st-6th grade students, habits. Bachelor’s structure: 51 page, 13 images, 1 table, 49 sources of information and 4 appendices.