1,5-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana vecāku un pirmsskolas pedagogu sadarbībā
Author
Karabeško, Elizabete
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Elizabete Karabeško Darba vadītāja: PSN lektora p.i., Ērika Lanka. Kvalifikācijas darba tēma: 1,5-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšana vecāku un pirmsskolas pedagogu sadarbībā Pētījuma mērķis: Pētīt 1.5- 3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmes un kā tās uzlabot, izmantojot vecāku un pedagogu sadarbību. Pētījuma jautājums: Vai uzlabojot vecāku un pedagogu sadarbību un iesaistot vecākus mācību procesā vairāk, var sekmēt bērna pašapkalpošanās prasmes? Darba teorētiskajā daļā tiek analizēts, kas ir pašapkalpošanās prasmes, kas ir vecāku un pedagogu sadarbība. Tiek analizēta vecāku pārarprūpe un kā tas negatīvi ietekmē bērna pašapkalpošanās prasmju veicināšanu. Sadarbības formas. Darba empīriskajā daļā tiek raksturoti un novērtēti bērni. Tiek izveidotas rekomendācijas vecākiem veicinot pašapkalpošanās pramses, analizētas vecāku atbildes uz anketām. Balsototies uz vecāku atbildēm, tiek izstrādāts plāns, apvienojot pirmsskolas un mājas vidi. Tiek novērtēti un raksturoti bērni pēc pētījuma laika. Darba saturs: 46 lpp., 8 attēli, 8 tabulas un 2 pielikumi. Pētījuma laikā tika izmantoti un izpētīti 30 informācijas un literatūras avoti. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, pirmsskola, 1.5-3 gadus vecs bērns, vecāks, pirmsskolas pedagogs, sadarbība. Author: Elizabete Karabeško Supervisor: Acting Lecturer of the Department of Preschool Education Ērika Lanka Title of the Qualification Paper: Promoting Self-Care skills in 1.5–3-Year-Old children through Collaboration Between Parents and Preschool Educators Objective of the Study: To explore the self-care skills of 1.5–3-year-old children and how to improve them through collaboration between parents and educators. Research Question: Can enhancing collaboration between parents and educators and involving parents more in the learning process promote children’s self-care skills? The theoretical part of the paper analyzes what self-care skills are and what collaboration between parents and educators entails. It examines parental overprotectiveness and how it negatively impacts the promotion of children’s self-care skills, as well as different forms of collaboration. The empirical part of the paper describes and evaluates children. Recommendations for parents to promote self-care skills are developed, and parents’ responses to questionnaires are analyzed. Based on the parents’ responses, a plan is created to integrate the preschool and home environments. The children are evaluated and described after the research period. Contents of the Paper: 46 pages, 8 pictures, 8 tables, and 2 appendices. During the study, 30 information and literature sources were used and analyzed. Keywords: Self-care skills, preschool, 1.5-3-year-old child, parent, preschool teacher, collaboration.