3- 4 gadus vecu bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstības sekmēšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā.
Author
Eglīte, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: 3- 4 gadus vecu bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstības sekmēšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darba autore: Sanita Eglīte Darba mērķis: Teorētiski izanalizēt un praktiski pārbaudīt bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstības sekmēšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā tiek analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas kā arī metodiskā literatūra par pirkstu sīkās motorikas attīstību un tās sekmēšanas iespējām pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Pētījuma empīriskajā daļā tiek aprakstīta pedagoģiskā izmēģinājuma gaita, izmantoto aktivitāšu un pētāmās bāzes raksturojums, veikti novērojumi un apkopoti pētījuma rezultāti, izstrādāti secinājumi. Pētījuma rezultāti liecina, ka pedagoģiskā procesā pirmsskolā, 3-4 gadīgu bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstību sekmēs daudzveidīgas darbības un aktivitātes, kuru izpildes laikā tiks veicināta pirkstu sīkās muskulatūras attīstība, kā arī roku un pirkstu muskuļu kustību koordinācija. Atslēgas vārdi: 3- 4 gadīgu bērnu attīstības raksturojums, 3- 4 gadus vecu bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstības sekmēšana, pedagoģiskais process pirmsskolā, pirkstu sīkās muskulatūras attīstība, smalkā motorika. Kvalifikācijas darba apjoms: 54 lpp., 24 attēli, 5 tabulas, 40 izmantotās literatūras un informācijas avoti, 7 pielikumi. The theme of the qualification work: promoting the development of fine motor skills in the fingers of 3- to 4-year-old children in the pedagogical process in pre-school. The author of the work: Sanita Eglīte Purpose of the work: To theoretically analyse and practically test the possibilities of promoting the development of children's finger fine motor skills in the pedagogical process in pre-school. The theoretical part of the qualification work analyses the theories of pedagogical and psychological scientists as well as methodological literature on the development of finger fine motor skills and the possibilities of its facilitation in the pedagogical process in pre-school. The empirical part of the research describes the course of the pedagogical trial, the characteristics of the activities used and the research base, the observations made and the results of the research summarised, conclusions drawn. The results of the study show that in the pedagogical process in pre-school, the development of fine motor skills of fingers of 3-4 year old children will be promoted by a variety of activities and activities, during the performance of which the development of fine muscles of the fingers, as well as the coordination of hand and finger muscle movements will be promoted. Key words: developmental characteristics of 3- to 4-year-old children, promotion of finger fine motor development in 3- to 4-year-old children, pedagogical process in preschool, finger fine motor development, fine motor skills. Volume of the qualification work: 54 pages, 24 images, 5 tables, 40 sources of literature and information used, 6 annexes.