Folklora 6 -7 gadīgu bērnu vērtību audzināšanai pirmsskolā
Author
Ciguse, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Folklora 6 -7 gadīgu bērnu vērtību audzināšanai pirmsskolā. Darba mērķis: Teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt kā folklora pirmsskolā sekmē 3.vecumposma bērnu vērtību audzināšanu. Darbs sastāv no 2 daļām – teorētiskās un empīriskās, 3 sadaļām. Pētījuma jautājums: Kā folkloras apguvē pirmsskolā sekmējama bērna vērtību audzināšana. Pētījuma bāze: PII iestāde, kurā piedalās 3.vecumposma grupas bērni (6 - 7 gadi), bērnu vecāki, pirmsskolas skolotājas un mūzikas skolotāja. Šī tēma tika izvēlēta, lai noskaidrotu kā folkloras apguvē pirmsskolā sekmējama bērna vērtību audzināšana. Šajā darbā tika veikts pētījums, kas apliecina ka folklora ir nepieciešama bērnu vērtību audzināšanā, kā arī tās pozitīvā ietekme uz bērnu interesi par tautas pasakām, tautasdziesmām un gadskārtu tradīcijām. Tika veikta pedagoģiskā novērošana, bērnu darbības rezultātu izpēte, analīze un apstrāde. Darbā izmantotie atslēgas vārdi: vērtības, tikumi, folklora, audzināšana, tradīcijas, ģimene, darbs. Darba apjoms: 40 lpp., 3 attēli, 5 tabulas, 7 pielikumi. Theme: Folklore for values education for clildren ages 6 to 7 in pre-scool. Target: To theoretically investigate and practically test how folklore in pre-school contributes to the values education of children in the 3rd age group. The thesis consists of 2 parts - theoretical and empirical, 3 sections. Research question: How does the learning of folklore in pre-school contribute to the education of children's values? Research base: preschool institution with children of age group 3 (6-7 years), parents, preschool teachers and music teacher. This topic was chosen to find out how folklore learning in pre-school can contribute to the upbringing of children's values. In this thesis a study was carried out which shows that folklore is necessary in the upbringing of children's values, as well as its positive influence on children's interest in folktales , folk songs and seasonal traditions . Pedagogical observation, analysis and processing of children's performance were carried out. Key words: values, virtues, folklore, upbringing, traditions, family, work. Work volume: 40 pages, 3 photos, 5 tables, 7 add-ons.