Uzmanības noturības sekmēšana 3-4 gadīgiem bērniem rotaļnodarbībā pirmsskolā
Author
Pinka, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kricka, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Ieva Pinka. Kvalifikācijas darba nosaukums: "Uzmanības noturības sekmēšana 3-4 gadīgiem bērniem rotaļnodarbībā pirmsskolā". Mērķis: noskaidrot, kādas ir 3-4 gadīgu bērnu uzmanības noturības sekmēšanas iespējas rotaļnodarbībā pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās daļas, kurā tiek analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par uzmanības noturības likumsakarībām 3-4 gadīgiem bērniem un skaidrots uzmanības jēdziens. Aprakstītas uzmanības noturības veicināšanas iespējas rotaļnodarbībās. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums X pirmsskolas izglītības iestādē un praktiski pārbaudītas metodes un paņēmieni - apzinātības vingrinājumi, dinamiskās pauzes, atgriezeniskās saites sniegšana un uzdevumu atkārtošana, un to ietekme uz 3-4 gadīgu bērnu uzmanības noturību. Balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi un veikto pētījumu, darba noslēgumā ir izstrādāti ieteikumi pirmsskolas skolotājiem, kādas metodes un paņēmieni veicina 3-4 gadīgu bērnu uzmanības noturību pirmsskolā. Kvalifikācijas darba apjoms: 47 lapaspuses, 3 tabulas, 2 attēli, 44 literatūras vienības un 1 pievienots pielikums. Author of the qualification work: Ieva Pinka. Title of the qualification work: "Attention span promotion during play-class for 3-4 year - olds in preschool". The aim: to find out what are the possibilities for promoting attention span in 3-4 year olds in pre-school play activities. The qualification work consists of a theoretical part, which analyses the findings of pedagogical and psychological scientists on the regularities of attention in 3–4 year old children and explains the concept of attention. Describes how to promote sustained attention in play activities. The empirical part of the study is carried out in Pre-school X and methods and techniques - mindfulness exercises, dynamic pauses, giving feedback and repeating tasks - are tested in practice and their impact on the attentional retention of 3-4 year old children. In the conclusion there have been worked out suggestions for preschool teachers on methods and techniques to promote attention span in 3-4 year old children in preschool based on the analyses of theoretical literature and personal investigations. Extent of the qualification work: 47 pages, 3 tables, 2 images, 44 literature units and 1 attachment.