Digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas matemātikas mācību jomā 4 – 5 gadus veciem bērniem
Author
Einfelde, Nora Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas matemātikas mācību jomā 4 – 5 gadus veciem bērniem. Darba autore: Nora Krista Einfelde Darba vadītāja: Mg. pead. Alina Jofe – Bordjakovska Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pierādīt digitālo tehnoloģiju izmantošanas iespējas matemātikas mācību jomas apguvē 4 – 5 gadus veciem bērniem. Pirmajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra par matemātikas mācību jomu pirmsskolā un 4 – 5 gadu vecu bērnu attīstības raksturojumu. Kā arī digitālo tehnoloģiju jēdzienu un izmantošanu matemātikas mācību jomā. Darba otrajā daļā tiek īstenota pedagoģiskā izmēģinājuma darbība, kurā tiek veiktas septiņas nodarbības ar bērniem, izmantojot dažādas digitālās tehnoloģijas. Pēc izvirzītajiem kritērijiem tiek veikta pedagoģiskā novērošana, kurā novēro bērnu zināšanas matemātikas mācību jomā. Darba apjoms: 51 lapaspuse, 34 attēli, 3 tabulas, 3 pielikumi, 32 literatūras avoti. Subject of qualification work: The use of digital technologies in the field of mathematical training for 4 – to 5-year-olds. Author of the work: Nora Krista Einfelde Supervisor: Mg. pead. Alina Jofe – Bordjakovska The purpose of the research: study and demonstrate in theory the feasibility of digital technologies in mathematical learning for 4 - to 5-year-olds. The first part analyses the scientific literature on the field of mathematical education in pre-school and the development profile of children aged 4 to 5. And the concept and use of digital technology in the field of mathematical teaching. The second part of the work carries out a pedagogical pilot exercise, which runs seven lessons with children using a variety of digital technologies. According to the criteria set, pedagogical observation is carried out, in which the knowledge of children in the field of mathematical training is observed. Work volume: 51 page, 34 images, 3 tables, 3 attachments, 32 literature sources.