5 gadu vecu bērnu valodas un runas attīstības sekmēšana didaktiskajās rotaļās
Author
Vilcēna, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: 5 gadu vecu bērnu valodas attīstības sekmēšana didaktiskajās rotaļās. Kvalifikācijas darba autors: Nataļja Vilcēna. Darba zinātniskais vadītājs: mg.paed. Egija Laganovska. Kvalifikācijas darba saturs: Darbs sastāv no divām nodaļām – teorētiskās un empīriskās daļas un 8 apakšnodaļām. Teorētiskajā daļā, tiek izpētītas teorētiskās atziņas par valodas un runas attīstību pirmsskolas bērniem, veikta izpēte par runas un valodas jēdzieniem, 5.gadīgo bērnu raksturojums veselumā, kā arī ir izpētītas didaktiskās rotaļas, kuras sekmē valodas un runas attīstību. Empīriskajā daļā, tika praktiski analizēta skolotājas loma didaktiskajās rotaļās pedagoģiskajā procesā pirmsskolā un aprakstīts darbs ar bērniem un to rezultātu izpēte un apkopojums. Darba saturs: darbs sastāv no 35.lpp.,12. attēliem, 2 tabulām, 2 pielikumiem, 21 literatūtas avotiem. Atslēgvārdi: bērni, didaktiskā rotaļa, pirmsskola, runa, valoda. Qualification thesis title:Promoting language and speech development of 5-year-old children in didactic play. Author of the qualification work: Nataļja Vilcēna. Scientific supervisor: mg. paed. Egija Laganovska. Content of the qualification work: The thesis consists of two chapters - theoretical and empirical parts and 8 sub-chapters. In the theoretical part, the theoretical knowledge about the development of language and speech in preschool children is investigated, the concepts of speech and language are studied, the characteristics of 5-year-old children as a whole are described, and didactic games that contribute to the development of language and speech are studied. In the empirical part, the role of the teacher in didactic games in the pedagogical process in the preschool was practically analysed and the work with children and the results of the research were described and summarised. Work content: the work consists of pages 35, 12. images, 2 tables, 2 appendix, 21 literature sources. Keywords: children, didactic play, preschool, speech, language.