6 gadīgu bērnu iztēles veicināšana, pasaku iepazīšanas procesā
Author
Jakobsone, Andīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autors – Andīne Jakobsone Kvalifikācijas darba vadītāja – Mg. Paed. Jolanta Kriščune Kvalifikācijas darba nosaukums - 6 gadīgu bērnu iztēles veicināšana, pasaku iepazīšanas procesā Kvalifikācijas darba mērķis - teorētiski un empīriski izpētīt kā pasaku lasīšana un klausīšanās veicina iztēles attīstību 6 gadus veciem bērniem Darbs sastāv no – ievada, teorētiskās daļas, empīriskās daļas, ieteikumiem, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, pielikumiem. Teorētiskajā daļā – Definēti galvenie jēdzieni un teorētiskie principi par iztēli un tās nozīmi bērnu attīstībā, pētītas pasaku izmantošanas metodes bērnu iztēles attīstīšanā. Empīriskajā daļā – Izstrādāta pētījuma metodoloģija, noteikti iztēles attīstības kritēriji, aprakstīta pedagoģiskā izmēģinājuma norise, apkopoti iegūtie rezultāti, izstrādāti ieteikumi un formulēti secinājumi. Rezultātu apraksts - Pētījums apstiprināja, ka pasaku lasīšana bērniem un uzdevumu veikšana veicina iztēles attīstību 6 gadus veciem bērniem, sniedzot pierādījumus par šo aktivitāšu pozitīvo ietekmi uz bērnu iztēles spēju attīstību. Darba apjoms - 46 lpp, 4 attēli, 2 tabulas, 19 avoti, 13 pielikumi. Atslēgas vārdi – pasakas, iztēle, radošums, iztēles attīstība, 6 gadus veci bērni. Author of the qualification work – Andīne Jakobsone Curator of the qualification work – Mg. Paed. Jolanta Kriščune Title of the qualification work - Promoting the imagination of 6 year olds in the process of exploring fairy tales. Aim of the qualification work - To theoretically and empirically explore how the reading and listening to fairy tales promote the development of imagination in 6-year-old children. The qualification work consists of - an introduction, theoretical part, empirical part, recommendations, conclusions, bibliography, and attachments. In the theoretical part - The main concepts and theoretical principles of imagination and its significance in child development are defined, and methods of using fairy tales to enhance children's imagination are studied. In the empirical part - The research methodology is developed, criteria for the development of imagination are defined, the pedagogical experiment process is described, obtained results are summarized, recommendations are provided, and conclusions are formulated. Results of the work - The study confirmed that reading fairy tales to children and performing tasks enchances the development of imagination in 6-year-old children, providing evidence of the positive impact of these activities on children's imaginative abilities. Volume of the qualification work – 46 pages, 4 images, 2 tables, 19 sources, 13 attachments. Keywords – fairy tales, imagination, creativity, development of imagination, 6-year-old children.