5-6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju attīstīšana ar mākslas palīdzību
Author
Zāle, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Briška, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Rūta Zāle Darba tēma: 5 – 6 gadus vecu bērnu sociālo prasmju attīstīšana ar mākslas palīdzību. Pētījuma mērķis: Noskaidrot un izpētīt, kā dažādas mākslas aktivitātes var palīdzēt veidot un attīstīt 5–6 gadus vecu bērnu sociālās prasmes. Mērķa sasniegšanai izvirzītie uzdevumi: 1.Veikt teorētiskās literatūras analīzi par sociālo prasmju raksturojumu un to nozīmi bērna attīstībā un sekmēšanu pirmsskolas izglītības iestādē. 2.Izstrādāt kritērijus un strukturētas nodarbības plānu bērnu sociālo prasmju līmeņa noteikšanai. 3.Veikt pedagoģisko izmēģinājumdarbību. 4.Apkopot iegūtos pētījuma rezultātus. Darba saturs: Kvalifikācijas darbs izstrādāts, lai noskaidrotu kādas mākslas metodes palīdz sekmēt bērna sociālo attīstību. Teorētiskā daļa: tiek analizētas grāmatas un raksti, lai saprastu kas ir sociālās prasmes un kāpēc tās nepiecieāmas. Tiek analizēta literatūra par sociālo prasmju veidiem. Teorijas analīzes laikā tiek aprakstītas četras mākslas rotaļdarbības, kuras vēlāk tiek pētītas. Prakstiskā daļa: tiek aprakstīts pedagoģiskais novērojums, kura laikā skolotājs vēro bērnu uzvedību, komunikācijas prasmes un kā tie savstarpēji sadarbojas veicot apakšgrupu aktivitātes. Atslēgvārdi: Sadarbība, komunikācija, empātija, māksla, novērošana. Author of the work: Rūta Zāle Subject of the work: developing social skills of 5 - to 6-year-olds through art. Objective of the study: to find out and explore how different arts activities can help build and develop the social skills of 5-6 year olds. The objectives assigned to the achievement of the objective shall be: 1. Conduct a theoretical literature analysis of the characteristics of social skills and their role in the development and promotion of children in pre-primary education. 2. Develop criteria and a structured lesson plan for determining the level of social skills of children. 3. Perform the pedagogical trial. 4. Summarize the results of the study. Content of the work: the Qualification work is designed to identify art methods that contribute to the social development of the child. Theoretical part: books and articles are analysed to understand what social skills are and why they need them. Literature on types of social skills is analysed. Four art playacts are described during theory analysis, which are later explored. The praxial part: describes the pedagogical observation during which the teacher watches children's behaviour, communication skills and how they collaborate with each other through sub-group activities. Keywords: collaboration, communication, empathy, art, surveillance.