3-4 gadus vecu bērnu sadarbības iemaņu veidošana audzināšanas procesā
Author
Plīta, Samanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma: 3-4 gadus vecu bērnu sadarbības iemaņu veidošana audzināšanas procesā Kvalifikācijas darba autore: Samanta Plīta Zinātniskā vadītāja: Dr. psych. Valentīna Romenkova Pētījuma mērķis: Noteikt audzināšanas procesa ietekmi uz sadarbības prasmju attīstību Pētījuma jautājums: Kā audzināšanas process pirmsskolas vecuma (3-4 gadus veciem) bērniem veicina sadarbības prasmju attīstību? Pētījuma metodes: literatūras analīze, pedagoģiskā novērošana, iegūto datu analīze, pedagoģisko metožu izpēte, izmēģinājumi darbā, otrreizējā pedagoģiskā novērošana, iegūto datu analīze Pētījuma saturs: Pētījums sastāv no 2 nodaļām. Pirmajā nodaļā aplūkota literatūra, dažādu autoru darbi, no tiem galvenās atziņas ir apkopotas, vēršot uzmanību uz 3-4 gadus vecu bērnu attīstību un sadarbības prasmēm un veidiem kā tās veidot audzināšanas procesā. Otrā daļa ir empīriskā, šajā nodaļā tika veikts pētījums par 3-4 gadus vecu bērnu sadarbības prasmju veidošanos audzināšanas procesā. Lai veiktu pētījumu tika izmantotas divas metodes – pedagoģiskā novērošana kritērijiem, pedagoģisko situāciju modelēšana. Darba rezultāti: darba mērķis ir sasniegts – izvēloties metodes un paņēmienus, kas veicina sadarbības prasmes ir iespējams veicināt tās attīstību audzināšanas procesā. Pētījuma pielietojums: Pētījumu iespējams izmantot pirmsskolas pedagogiem, darbā ar 3-4 gadus veciem bērniem, kā arī vecākiem, lai labāk izprastu un veicinātu sadarbības prasmju attīstību. Kvalifikācijas darba apjoms: 34 lappuses, 2 attēli, 8 tabulas, 31 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: SADARBĪBA, ATTIECĪBAS, MIJIEDARBĪBA, ROTAĻA. Title of qualifying work: Developing collaboration skills in children age 3-4 in the educational process. Author: Samanta Plīta Scientific research advisor: Dr. psych. Valentīna Romenkova Objective of the study: Determine the impact of the upbringing process on the development of collaboration skills Study question: How does the upbringing process in preeschool aged children (3-4 years old) promote the development of collaboration skills? Study methods: Literature analysis, pedagogical observation, analysis of obtained data, study of pedagogical methods, experiments in practice, simultaneous pedagogical observation, analysis of collected data. Content of the study: The study consists of two sections. The first section examines literature and works by various authors, summarizing the key insights with a focus on the development and collaboration skills of 3-4 years old children, as well as methods for fostering these skills in the educational process. The second section is empirical, presenting a study on the educational process. Two methods were used for the study: pedagogical observation based on criteria and modeling of pedagogical situations. Work results: The aim of the work has been achieved by selecting methods and techniques that promote collaboration skills, it is possible to foster their development in the educational process. Application of the study: The study can be utilized by preeschool educators working with 3-4 years old children, as well as by parents, to better understand and promote the development of collaboration skills. The scope of the qualification work: 34 pages, 2 pictures, 8 tables, 31 literature sources. Key words: COLLOABORATION, RELATIONSHIPS, INTERACTION, PLAY.