dc.contributor.advisor | Anspoka, Zenta | |
dc.contributor.author | Kalve, Zane | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T01:05:07Z | |
dc.date.available | 2025-05-27T01:05:07Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 105837 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67721 | |
dc.description.abstract | Zanes Kalves bakalaura darba Latviešu valoda izglītības satura apguvei etniski un lingvistiski nevienmērīgā vidē sākumskolā mērķis ir izpētīt, kādas mācību metodes izmantot latviešu valodas izglītības satura apguvei etniski un lingvistiski nevienmērīgā vidē sākumskolā. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tika apkopotas un analizētas atziņas par to, kas ir valoda un kāda tai ir nozīme veidojot mūsdienu sabiedrību. Ko valoda nozīmē izglītības satura apguvei un kā sekmēt valodas apguvi sākumskolas posmā. Tika analizēta un apkopota teorētiskā literatūra par izglītības satura apguvi. Par to, kādas mācību metodes izmantot, lai sekmētu veiksmīgu izglītības satura apguvi tikai valsts valodā. Bakalaura darba empīriskajā daļā tika veikts pētījums par 3. klases sākumskolas skolēnu latviešu valodas pamatprasmju sekmīgu apguvi etniski un lingvistiski nevienmērīgā vidē pēc darba autores izveidotajiem latviešu valodas pamatprasmju vērtēšanas kritērijiem. Tika veikta bērnu vērošana pētījumā sākumā un atkārtota novērošana pētījuma beigās, tika novērtētas skolēnu latviešu valodas pamatprasmes pēc izstrādātajiem kritērijiem un iegūti dati par skolēnu pamatprasmēm pētījuma sākumā un beigās. Pētījuma beigās tika aprakstīti secinājumi. Bakalaura darba apjoms: 50 lpp. 15 attēli, 3 tabulas, 36 literatūras avoti. Atslēgasvārdi: sākumskola, valoda, latviešu valodas pamatprasmes, mācību metodes. | |
dc.description.abstract | The aim of the bachelor's thesis is to investigate what teaching methods to use for learning Latvian language educational content in an ethnically and linguistically uneven environment in primary school. The bachelor's thesis consists of a theoretical and empirical part. The theoretical part summarized and analyzed findings on what language is and what role it plays in shaping modern society. What language means for learning educational content and how to promote language learning in primary school. The theoretical literature on learning educational content was analyzed and summarized. On what teaching methods to use to promote successful learning of educational content only in the state language. In the empirical part of the bachelor's thesis, a study was conducted on the successful acquisition of basic Latvian language skills by 3rd grade primary school students in an ethnically and linguistically uneven environment. The author of the work created criteria for assessing basic Latvian language skills. Observation of children was carried out at the beginning of the study and repeated observation at the end of the study, the basic Latvian language skills of students were assessed according to the developed criteria and data on the basic skills of students at the beginning and end of the study were obtained. At the end of the study, conclusions were described. Bachelor’s thesis: 50 pages. 15 images, 3 tables, 36 literature sources. Keywords: primary school, language, basic Latvian language skills, teaching methods. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | Sākumskola. | |
dc.subject | Valoda. | |
dc.subject | Latviešu valodas pamatprasmes. | |
dc.subject | Mācību metodes. | |
dc.title | Latviešu valoda izglītības satura apguvei etniski un lingvistiski nevienmērīgā vidē sākumskolā | |
dc.title.alternative | Latvian Language for Learning Educational Content in an Ethnically and Linguistically Diverse Primary School Environment | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |