• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kultūras izpratnes sekmēšana par Zemgales tradīcijām pirmsskolas 3. vecumposmā

Thumbnail
View/Open
299-105849-Jasevica_Laura_lj19026.pdf (1.329Mb)
Author
Jaseviča, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba temats “Kultūrizpratnes sekmēšana par Zemgales tradīcijām pirmsskolas 3. vecumposmā”, darba autore Laura Jaseviča. Bakalaura darba vadītāja asociēta profesore Dr.paed. Gunta Siliņa – Jasjukeviča. Šī bakalaura mērķis ir noskaidrot kā iepazīstināt bērnus ar Zemgales tradīcijām, lai sekmētu pirmsskolas bērnu kultūrizpratni. Baklaura darbs sastāv no 3 nodaļā, 11 apakšnodaļām, 7 attēliem, 8 tabulām, secinājumiem, literatūras saraksta, kas sastāv no 32 avotiem, 2 pielikumiem un kopējais darba apjoms ir 61 lappuses. Teorētiskajā daļā autore analizē pieejamos literatūras avotus par kultūrizpratnes jēdziena skaidrojumu, tā izmantošanu pirmsskolas paraugprogrammā un pedagoģiskajā darbībā, iekļāujot Zemgales gadskārtu tradīcijas, kā arī Zemgales teritorijas apzināšanu un apkopojot zemgaļu gadskārtu tradīcijas. Empīriskajā daļā autore izvēlās atbilstošas metodes pedagoģiskajai darbībai, veicot pedagoģisko novērojumu pēc iepriekš izstrādātiem kritērijiem, realizējot pedagoģisko izmēginājuma darbību, kurai par pamatu ir tematiskais gada plāns par zemgaļi tradīciju faktiem un nodarbību plāni par Ziemassvētkiem, kā arī pedagoģiskā novērošana un vērtēšana pēc kritērijiem par iepazītajām tradīcijām nodarbībās. Iegūtos datus autore piefiksē un apkopo tabulās un veic nelielus secinājumus. Pēc pētījuma autore secina, ka X pirmsskolas bērniem ir uzlabojusies kultūrizpratne par zemgaļu tradīcijām un tā pilnveidota izmantojot aktīvas un radošas nodarbības, atbilstoši vecumam, iepriekšējai pieredzei, prasmēm un aktualitātei. Atslēgas vārdi – kultūrizpratne, Zemgales tradīcijas, pirmsskolas 3.vecumposms, gadskārtu svētki, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība.
 
Thesis topic “Promoting cultural understanding of Zemgales traditions in pre-school 3rd age”, thesis author Laura Jaseviča. Supervisor of this thesis associate professor Gunta Siliņa – Jasjukeviča. The aim of this thesis is to find out how to introduce children to traditions in Zemgale and how to promote pre-school children cultural understanding The thesis consists of 3 chapters, 11 subsections, 7 images, 8 tables, conclusions, list of 32 literature sources and 2 supplement. The total volume of work is 61 pages. In the theoretical part, the author analyzes the available literature sources on the explanation of the concept of cultural understanding, its use in the pre-school model program and pedagogical activity, including the traditions of Zemgale annuals, as well as identifying the territory of Zemgale and summarizing the traditions of Zemgale annuals. In the empirical part, the author chooses appropriate methods for the pedagogical activity, conducting pedagogical observation according to previously developed criteria, implementing the pedagogical trial activity, which is based on the thematic annual plan on the facts of Zemgali traditions and lesson plans on Christmas, as well as pedagogical observation and evaluation according to the criteria of the familiar traditions in lessons. The author records and summarizes the obtained data in tables and makes small conclusions. After the research, the author concludes that X preschool children's cultural understanding of Zemgali traditions has improved and it has been improved using active and creative lessons, according to age, previous experience, skills and relevance. Key words - cultural understanding, Zemgale traditions, preschool 3rd age stage, annual holiday, pedagogical trial activity.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67724
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV