• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Numicon resursi skaitļu izjūtas veicināšanai 4-5 gadus veciem bērniem matemātikas rotaļnodarbībās

Thumbnail
View/Open
299-105850-Trunova_Diana_dt18015.pdf (1.952Mb)
Author
Trunova, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma: Numicon resursi skaitļu izjūtas veicināšanai 4-5 gadus veciem bērniem matemātikas rotaļnodarbībās. Darba autore: Diāna Trunova Darba vadītāja: Ineta Helmane Pētījuma mērķis: pētīt un praktiski pārbaudīt 4-5 gadus vecu bērnu skaitļu izjūtas veicināšanu iespējas ar Numicon resursiem matemātikas rotaļnodarbībās pirmsskolā. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek sniegtas pedagogu teorētiskās atziņas par skaitļu izjūtas būtību, matemātikas rotaļnodarbībām un skaitļu izjūtas veicināšanu 4-5 gadus veciem bērniem ar Numicon resursiem. Empīriskajā daļā tiek aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem, pedagoģiskā analīze un ieteikumi. Darba apjoms un saturs: Kopējais lapaspušu skaits 37, 1 tabula, 14 attēli, 3 pielikumi un 15 informācijas avoti.
 
Qualification thesis topic: Numicon resources for promoting number sense in mathematics lessons for 4-5 year olds. Author of the work: Diāna Trunova Supervisor: Ineta Helmane Aim of the study: To explore and test in practice the possibilities of promoting number sense in 4-5 year old children with Numicon resources in maths play activities in pre school. The qualification consists of a theoretical part and an empirical part. The theoretical part presents theoretical insights of educators on the nature of number sense, mathematics lessons and the promotion of number sense in 4-5 year old children with Numicon resources. The empirical part describes practical work with children, pedagogical analysis and recommendations. Scope and content: total number of pages 37, 1 table, 14 images, 3 attachments and 15 sources of information.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67725
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV