• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Muzikālo dinamisko paužu loma 7-8 gadu vecuma skolēnu uzmanības sekmēšanā.

Thumbnail
View/Open
299-105851-Talmane_Kitija_km15013.pdf (2.465Mb)
Author
Tālmane, Kitija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Brice, Baiba
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba Muzikālo dinamisko paužu loma 7-8 gadu vecuma skolēnu uzmanības sekmēšanā autore ir Kitija Tālmane. Darba mērķis ir palīdzēt sākumskolas skolēniem apgūt dažādus vingrinājumus, kas veicina uzmanības noturību. Pētījuma tēma ir aktuāla, jo mūsdienu skolēniem ļoti bieži grūtības sagādā spēja noturēt uzmanību, tāpēc tika meklēti piemēroti instrumenti skolēnu uzmanības noturības veicināšanai un attīstīšanai. Bakalaura darbam ir divas daļas, teorētiskā un empīriskā daļa. Darba teorētiskajā daļā tika pētīti un analizēti dažādi literatūras un informācijas avoti, veicinot izpratni par to, kas ir uzmanība, kā to ietekmē konkrētajam vecumposmam raksturīgās īpatnības, un kādu efektivitāti nodrošina muzikālo dinamisko paužu iekļaušana ikdienas mācību procesā. Analizējot literatūras un informācijas avotus, tika noskaidrots, kā attīstās uzmanība un no tās izrietošie kognitīvie procesi, kas sekmē uzmanības noturību. Tika analizēts 7-8 gadu vecuma attīstības raksturojums un galvenās iezīmes skolēnu attīstībā, spējas, prasmes un citi nozīmīgi faktori. Pēc tam tika pētītas muzikālās dinamiskās pauzes, kā tās tiek iekļautas mācību procesā, kuros brīžos, un vai tās var veicināt skolēnu uzmanības noturību. Bakalaura darba empīriskajā daļā tika veikta pirmās klases skolēnu pedagoģiskā novērošana, lai noteiktu viņu uzmanības noturības līmeni pētījuma sākumā un noslēgumā. Pētījuma gaitā tika anketēti skolotāji, vecāki un skolēni, veikta iegūto datu analizēšana un salīdzināšana. Empīriskajā daļā tika veikta skolēnu pedagoģiskā novērošana, kuras rezultātā tika piemeklētas atbilstošas muzikālās dinamiskās pauzes, lai veicinātu skolēnu uzmanības noturību. Veicot pētījuma rezultātu apkopojumu, var droši secināt, ka muzikālās dinamiskās pauzes veicina un paildzina skolēnu uzmanības noturību, gandrīz visiem pētāmās klases skolēniem šie rādītāji bija pozitīvi. Pētījumā beigās skolēni bija ļoti saliedēti, draudzīgi, klasē bija pozitīva gaisotne, skolēni jutās drošāki un pārliecinātāki par sevi, tāpēc aktīvāk iesaistījās mācību procesā, veicamais darbs bija rūpīgāks, ievērojami samazinājās neuzmanības kļūdu daudzums pārbaudes darbos. Tādējādi var secināt, ka muzikālās dinamiskās pauzes ne vien veicina uzmanības noturību un koncentrēšanos, bet arī nodrošina mierīgāku mācību atmosfēru, radot drošības sajūtu, draudzīgas savstarpējās attiecības, attīsta rūpīgumu, precizitāti un nodrošina augstākus sasniegumus. Muzikālās dinamiskās pauzes veicina 7 – 8 gadu vecuma skolēnu uzmanības noturību. Bakalaura darba apjoms: darba apjoms ir 61 lpp., tajās iekļauti 11 attēli un 17 tabulas, darbam pievienoti 6 pielikumi. Darbā izmantoti 92 literatūras avoti, no kuriem 40 ir latviešu valodā.
 
The Bachelor’s thesis "The Role of Musical Dynamic Pauses in Enchancing the Attention of 7-8-year-old students" is authored by Kitija Tālmane. The aim of this study is to assist primary school students in mastering various exercises that promote attention sustainability. The topic is relevant because modern students often struggle to maintain attention, so suitable tools for promoting and developing students' attention span were sought. The bachelor’s thesis consists of two parts: the theoretical part and the empirical part. In the theoretical part, various literature and information sources were explored, studied, and analyzed to understand what attention is, how it is influenced by the characteristics typical for this age group, and the effectiveness of incorporating musical dynamic pauses into the daily learning process. The analysis of the literature and information sources revealed how attention develops and the resulting cognitive processes, as well as factors that contribute to attention span. The developmental characteristics of 7-8-year-olds were analyzed, focusing on their abilities, skills, and other important developmental aspects. The study then examined musical dynamic pauses—how they are incorporated into the learning process, when they are used, and whether they can enhance students' attention span. The empirical part of the thesis involved pedagogical observation of first-grade students to assess their attention span at the beginning and end of the study. Teachers, parents, and students were surveyed, and the collected data was analyzed and compared. Based on the pedagogical observations, suitable musical dynamic pauses were selected to improve students' attention span. After summarizing the research results, it can be confidently concluded that musical dynamic pauses help to increase and extend students' attention span. Almost all the students in the observed class showed positive results. At the end of the study, students were more united, friendly, and the class had a positive atmosphere. Students felt safer and more actively engaged in the learning process. The work performed was more careful, and the number of careless mistakes in tests significantly decreased. Therefore, it can be concluded that musical dynamic pauses not only enhance attention and concentration but also foster a calmer learning atmosphere, promote a sense of security, encourage friendly relationships, develop thoroughness, precision, and lead to higher achievements. Musical dynamic pauses improve the attention span of 7-8-year-old students. The scope of the bachelor’s thesis: The work consists of 61 pages, including 11 figures and 17 tables, with 6 appendices. The thesis references 92 sources, of which 40 are in Latvian.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67726
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV