• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

6-7 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veidošanās rotaļnodarbībā

Thumbnail
View/Open
299-105877-Apine_Annija_aa14079.pdf (1.206Mb)
Author
Apine, Annija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Annija Apine Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed.profesore Inese Jurgena Darba nosaukums: 6 – 7 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veidošanās rotaļnodarbībā Pētījuma mērķis: izpētot un analizējot teorētisko literatūru, praktiski izzināt 6 – 7 gadus vecu bērnu sociālo prasmju veidošanos rotaļnodarbībā. Kvalifikācijas darba ietvaros veikta teorētiskā literatūras analīze par sociālām prasmēm pirmsskolā un rotaļnodarbību organizēšanu 6 – 7 gadus veciem bērniem. Darba ietvaros veikts pētījums par sociālo prasmju attīstību rotaļnodarbībās 6 – 7 gadus veciem bērniem. Pētījuma laikā autore secināja, ka rotaļnodarbības ir labākais veids, kā attīstīt sociālo prasmju attīstību un sekmētu to tālāku progresu. Pētījuma atslēgas vārdi: pirmsskola, sociālās prasmes, bērni, rotaļnodarbība, attīstība. Kvalifikācijas darba apjoms: 45 lpp., 5 tabulas, 4 attēli, 26 literatūras un avotu vienības.
 
Author of the work: Annija Apine Scientific supervisor of work: Dr.paed.profesore Inese Jurgena Title of the work: development of social skills of 6 – 7 year old children in a play lesson. The study aims: by researching and analyzing theoretical literature, to practically investigate the development of social skills in 6-7 year old children through play activities. As part of the qualification work, a theoretical literature analysis was conducted on social skills in preschool and the organization of play activities for 6-7 year old children. As part of the work, a study was conducted on the development of social skills in play activities for 6-7 year old children. During the study, the author concluded that play activities are the best way to develop the development of social skills and promote their further progress. Key words of the research: preschool, social skills, children, play lesson, development. The amount of qualification work: 45 pages, 5 tables, 4 imagines and 26 units of literature and sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67733
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV