Show simple item record

dc.contributor.advisorJofe-Bordjakovska, Alina
dc.contributor.authorRabuško, Liene
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:05:10Z
dc.date.available2025-05-27T01:05:10Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105890
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67738
dc.description.abstractKvalifikācijas darba tēma ir “5 – 6 gadus vecu bērnu pozitīvā disciplinēšana kā uzvedības veicināšanas metode pirmsskolā ”. Kvalifikācijas darba autore ir Liene Rabuško. Pētījuma mērķis - teorētiski izzināt un praktiski pārbaudīt pozitīvās disciplinēšanas paņēmienus 5 – 6 gadus vecu bērnu uzvedības veicināšanai. Darba teorētiskajā daļā autore analizēja zinātnisko un akadēmisko literatūru Latvijā un ārzemēs, pedagogu un psihologu teorijas par bērnu uzvedības veicināšanu pirmsskolā. Darba empīriskajā daļā autore veica pētījumu pirmsskolas izglītības iestādes grupā, kurā ir 17 bērni piecu līdz sešu gadu vecumā. Darba autore pētīja 5 – 6 gadus vecu bērnu pozitīvo disciplinēšanu kā uzvedības veicinošu metodi pirmsskolā. Pētījuma ietvaros varēja secināt, ka pozitīvās disciplinēšanas metodes var veicināt bērnu uzvedības uzlabošanos pirmsskolā. Jāņem vērā, ka pozitīvās disciplinēšanas metodes ir daudzveidīgas un jāatrod tās, kura veicina bērna uzvedību. Un to, ka pozitīvā disciplinēšana ir ilgstošs process un rezultāti nav sasniedzami īsā laika periodā. Kvalifikācijas darba apjoms 47 lappuses, 5 tabulām, 28 bibliogrāfiskās saraksta vienības, 18 pielikumiem. Atslēgas vārdi: pirmsskola, bērni, pozitīvā disciplinēšana, uzvedība.
dc.description.abstractThe theme of the given qualification work is “Positive disciplination of 5 to 6-year-old children as a method of behavioural promotion in pre-school”. The author of the qualification work is Liene Rabuško. Research objective-to investigate theoretically and test practically the disciplinary techniques for the behavioural promotion of 5 to 6-year-old children. In the theoretical part of the given work the author analysed scientific and academic sources in Latvia and abroad, theories of educators and psychologists referring to behavioural promotion in pre-school. In the empirical part the author performed a study in the group of pre- school establishment consisting of 17 children aged five to six years. The author of the work investigated the positive disciplination as a method of behavioural promotion in pre-school. In the research framework it was possible to conclude that positive disciplination methods can promote the advancement of behaviour in pre-school. It should be taken into account that positive disciplination methods are diverse and the ones should be found which promote the child’s behaviour. It should also be considered that positive disciplination is a long process and the results cannot be achieved in a short period. The volume of the given qualification work is 47 pages, 5 tables, 28 bibliographic list items, 18 appendixes. Key words: pre-school, children, positive disciplination, behaviour.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectbērni
dc.subjectpozitīvā disciplinēšana
dc.subjectuzvedība
dc.title5-6 gadus vecu bērnu pozitīvā disciplinēšana kā uzvedības veicināšanas metode pirmsskolā
dc.title.alternativePositive disciplination of 5 to 6-year-old children as a method of behavioural promotion in pre-school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record