Runas skaņdarbu pielietojums adaptācijas laikā pirmsskolas izglītības pirmā posma bērniem
Author
Kotova, Zanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miķelsone, Ilze
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Autors: Zanda Kotova Darba nosaukums: Runas skaņdarbu pielietojums adaptācijas laikā pirmsskolas izglītības pirmā posma bērniem. Apjoms: 41 lpp, 1 tabula, 7 attēli, izmantoti 23 literatūras avoti, 5 pielikumi Pētījuma mērķis: Izpētīt runas skaņdarbu pielietojumu adaptācijas laikā pirmsskolas izglītības pirmā posma bērniem. Atslēgas vārdi: pirmsskola, adaptācija, runas skaņdarbs. Pētījums sastāv no divām daļām- teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēta literatūra par pirmsskolas izglītības pirmā posma bērnu raksturojumu, adaptācijas skaidrojumu un būtību, kā arī runas skaņdarbu pielietošanu mazbērna vecumposmā. Praktiskā daļa ietver vecāku intervijas, pedagogu anketēšanu, bērnu pirmreizēju novērošanu, izmēģinājuma darbību un atkārtotu novērošanu, kā arī iegūto rezultātu analīzi. Teorētisko atziņu izpēte un praktiskais pētījums autorei ļauj izdarīt secinājumus par runas skaņdarbu lietošanas nepieciešamību pedagoģiskajā procesā, tajā skaitā arī adaptācijas laikā. Author Zanda Kotova Title of the thesis: Application of speech compositions during adaptation for children of the first stage of preschool education 40 pages, 1 table, 7 figures, 23 references, 5 appendices Aim of the study: To investigate the use of speech compositions during adaptation in children in the first stage of preschool education. Keywords: pre-school, adaptation, speech composition. The study consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part analyses the literature on the characteristics of children in the first stage of preschool education, the explanation and nature of adaptation, as well as the use of speech compositions in the toddler stage. The practical part includes parent interviews, teacher questionnaires, first observation of children, pilot activities and repeated observations, as well as an analysis of the results obtained. Theoretical research and practical research allow the author to draw conclusions about the necessity of using speech pieces in the pedagogical process, including during adaptation.