6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā
Author
Seļivanova, Kristina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Kristina Seļivanova Darba nosaukums: 6 gadus vecu bērnu matemātisko prasmju sekmēšana pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darba mērķis: Analizēt un novērtēt esošās pedagoģiskās pieejas un metodes matemātisko prasmju attīstībai pirmsskolā 6 gadus veciem bērniem, izmantojot teorētisko literatūru un pedagoģiskos novērojumus, lai sniegtu priekšlikumus un ieteikumus tās uzlabot. Darbā ir divas daļas. Pirmajā daļā tika analizētas psihologu un pedagogu teorētiskās atziņas par matemātisko prasmju sekmēšanu pirmsskolā 6 gadus veciem bērniem. Otrajā daļā tika veikts pētījums. Pētījuma tika izmantotas novērošanas metodes, pārrunas un intervijas metodes ar pedagogiem, kuri ikdienā strādā pirmsskolas izglītības iestādē “X” ar 6 gadus veciem bērniem. Darbs sastāv no: 49 lpp., 12 attēliem, 7 tabulām, 54 izmantotās literatūras avotiem un 16 pielikumiem. Atslēgas vārdi: 6 gadus veci bērni, pirmsskola, matemātiskās prasmes, pedagoģiskais process, mācīšanās metodes pirmsskolā. Author of the thesis: Kristina Selivanova Title of the thesis: Encouraging the mathematical skills of 6-year-old children in the pedagogical process in pre-school. The purpose of the thesis. Analyze and evaluate theoretical literature and pedagogical observations to provide proposals and suggestions for improving the effectiveness of current pedagogical techniques and methods for developing mathematical skills in preschool for 6-year-old children. The work is divided into two parts. The first section analyzes psychologists' and educators' theoretical understanding of improving mathematics abilities in preschool environments for children aged 6. The second part includes actualizing the research. The study uses observation, discussion, and interview methodologies with educators directly involved in the daily operations of the preschool educational institution "X" for 6-year-old children. The thesis consists of: 49 pp., 12 images, 7 tables, 54 sources of used literature, and 16 appendices. Keywords: 6-year-old children, preschool, mathematical skills, pedagogical process, teaching methods in preschool.