Show simple item record

dc.contributor.advisorBuboviča, Jana
dc.contributor.authorTauriņa, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:05:11Z
dc.date.available2025-05-27T01:05:11Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other105927
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67746
dc.description.abstractKristīnes Tauriņas kvalifikācijas darbs “3-4 gadīgu bērnu stāstītprasmes sekmēšana valodas mācību jomā pirmsskolā” izstrādāts Latvijas Universitātes izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultātē. Pētījuma mērķis ir izpētīt, kā veicināt stāstītprasmi 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolā. Kvalifikācijas darba jautājums - Kā sekmēt 3-4 gadīgu bērnu stāstītprasmes attīstību pirmsskolā? Darba teorētiskā daļā tika analizēta literatūra par stāstītprasmes būtību, stāstītprasmes raksturojums 3-4 gadus veciem bērniem un stāstītprasmes sekmēšanas iespējām, bērniem 3-4 gadu vecumā. Empīriskajā daļā tika pētīta stāstītprasmes sekmēšana 3-4 gadus veciem bērniem valodas mācību jomā pirmsskolā. Pētījuma sākumā tika novērtēta bērnu stāstītprasme, viņiem pastāstot par grupas noteikumiem, bet divu mēnešu laikā bērnu stāstījumus pārbaudīja ar lietu raksturojumu, pielietojumu, sava vārda, uzvārda un ģimenes locekļu nosaukšanu, raksturošanu un kopīgo darbu darīšanu. Tika novērtēta bērnu stāstītprasme, ņemot vērā skola2030 kritērijus. Pētījuma bāzi veido 15 bērni, vecumposmā 3-4 gadiem no pirmsskolas izglītības iestādes ‘’X’’. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, 2 nodaļām, trim apakšnodaļām, secinājumiem, izmantoto avotu un literatūras saraksta, ieteikumiem. Darba apjoms ir 30 lapaspuses, darbā ietvertas 13 tabulas, 1 attēls, 1 pielikums, izmantoti 27 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: stāstītprasme, dialogs, 3-4 gadus veci bērni, stāsta veidošana.
dc.description.abstractKristīne Tauriņa's qualification work "Promotion of storytelling skills of 3-4 year olds in the field of language learning in preschool" has been developed at the Faculty of Educational Sciences and Psychology of the University of Latvia. The aim of the research is to investigate how to promote storytelling skills in 3-4 year old children in preschool. The question of the qualification thesis - How to promote the development of storytelling skills in 3-4 year old children in preschool? The theoretical part of the thesis analyzed the literature on the nature of storytelling skills, the characteristics of storytelling skills in 3-4 year old children and the possibilities of promoting storytelling skills in children aged 3-4 years. The empirical part studied the promotion of storytelling skills in 3-4 year old children in the field of language learning in preschool. At the beginning of the study, children's storytelling skills were assessed by telling them about the rules of the group, but over the course of two months, children's stories were tested with the description of objects, their use, naming their own name, surname and family members, describing them and doing joint work. Children's storytelling skills were assessed, taking into account the criteria of School2030. The research base consists of 15 children, aged 3-4 years, from the preschool educational institution "X". The qualification work consists of an introduction, 2 chapters, three subsections, conclusions, a list of sources and literature used, and recommendations. The work is 30 pages long, the work includes 12 tables, 1 picture, 1 attachment and 27 literary sources used. Keywords: storytelling skills, dialogue, 3-4 year old children, story creation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectStāstītprasme
dc.subjectdialogs
dc.subject3-4 gadus veci bērni
dc.subjectstāsta veidošana
dc.title3-4 gadīgu bērnu stāstītprasmes sekmēšana valodas mācību jomā pirmsskolā
dc.title.alternativePromotion of storytelling skills of 3-4 year olds in the field of language learning in preschool
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record