Lomu rotaļu nozīme bērnu emocionālajā attīstībā 3.vecumposmā
Author
Klaucāne, Kristella
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Kristella Klaucane. Darba nosaukums: Lomu rotaļu nozīme bērnu emocionālajā attīstībā 3. vecumposmā. Darba mērķis: ir teorētiski pētīt un praktiski analizēt, kā lomu rotaļas veicina vecākās pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo prasmju attīstību. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tika aplūkota un analizēta lomu rotaļas nozīme bērnu attīstībā, īpaši akcentējot to nozīmi bērnu emocionālajā attīstībā, kā arī analizēta vecākās pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības. Otrajā- empīriskajā daļā, tika veikts pētījums par lomu rotaļu nozīmi bērnu emocionālajā attīstībā. Pētījums tika veikts, izmantojot pedagoģisko novērošanu pirmsskolas izglītības iestādes sagatavošanas grupā, kurā piedalījās 12 bērni. Lai izvērtētu bērnu emocionālo prasmju attīstību, tika izstrādāti kritēriji un mērķtiecīgi izvēlētas lomu rotaļas. Pētījuma rezultāti apstiprināja izvirzīto pētījuma jautājumu- lomu rotaļas veicina bērnu emocionālo attīstību pirmsskolas izglītības trešajā vecumposmā. Darba apjoms: 59.lpp., 7 attēli, 3 tabulas, 2 pielikumi, 34 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: emocijas, rotaļa, 5-6 gadi, pirmsskola, lomu rotaļa Work author: Kristella Klaucāne. Work title: The importance of role play in children’s emotional development in the third age group. Aim of the work: it is theoretical to study and practically analyse how role playing contributes to the development of emotional skills of older pre-school children. The qualification work shall consist of two parts. The first part looked at and analysed the role played by role playing in children’s development, highlighting their role in children’s emotional development, as well as analysing older pre-school children’s developmental relationship. In the second- the empirical part, a study was conducted into the role played in the emotional development of children. The study was conducted using pedagogical observation in a pre-school training group of 12 children. To evaluate the development of children’s emotional skills, criteria and targeted role plays were development. The results of the study confirmed the raised issue of the study- role play contributes to the emotional development of children in the third stage of pre-school education. Amount of work: 59 pages, 7 pictures, 3 annex, 34 sources of literature. Keywords: emotion, play, 5-6 years, preschool, role play.