Metodisko materiālu izstrāde latviešu valodas apguves veicināšanai 2–3 gadus veciem mazākumtautību bērniem pirmsskolas izglītības iestādēs
Author
Liekmane, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 nodaļām, 2 no tām ir teorētiskās literatūras nodaļas un 1 empīriskā pētījuma nodaļa. Pirmajā nodaļā tiek apkopota informācija par valodas apguvi agrīnajā vecumposmā, īpaši tiek izcelta informācija par mazākumtautības bērnu valodas apguvi. Otrajā nodaļā tiek apkopota informācija par metodiskajiem materiāliem, to veidiem un īpašībām. Šajā nodaļā padziļināti tiek pētīta literatūra par pētījumā izmantotajiem metodiskajiem materiāliem. Trešajā nodaļā tiek veikts pētījums, kurā ietilpst divi novērojumu, metodisko materiālu pielietojums un anketēšana. Darbā ir raksturotas darba autores darbības un iesaiste pedagoģiskajā procesā, lai nonāktu pie pētījumā izvirzītā jautājuma atbildes, kā arī tiek sasniegts izvirzītais pētījuma mērķis. The work consists of 3 chapters, 2 of which are theoretical literature chapters and 1 empirical research chapter. The first chapter summarizes information about language acquisition at an early age, especially highlights information about language acquisition by minority children. The second chapter summarizes information about methodological materials, their types and characteristics. This chapter studies in depth the literature on the methodological materials used in the work. The third chapter conducts a study that includes two observations, the use of methodological materials and responses of the questionnaire. The work describes the author’s actions and involvement in the pedagogical process in order to find the answer to the works question, as well as achieve the stated works purpose.