• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metodisko materiālu izstrāde latviešu valodas apguves veicināšanai 2–3 gadus veciem mazākumtautību bērniem pirmsskolas izglītības iestādēs

Thumbnail
View/Open
299-105950-Liekmane_Elina_el22091.pdf (516.6Kb)
Author
Liekmane, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 nodaļām, 2 no tām ir teorētiskās literatūras nodaļas un 1 empīriskā pētījuma nodaļa. Pirmajā nodaļā tiek apkopota informācija par valodas apguvi agrīnajā vecumposmā, īpaši tiek izcelta informācija par mazākumtautības bērnu valodas apguvi. Otrajā nodaļā tiek apkopota informācija par metodiskajiem materiāliem, to veidiem un īpašībām. Šajā nodaļā padziļināti tiek pētīta literatūra par pētījumā izmantotajiem metodiskajiem materiāliem. Trešajā nodaļā tiek veikts pētījums, kurā ietilpst divi novērojumu, metodisko materiālu pielietojums un anketēšana. Darbā ir raksturotas darba autores darbības un iesaiste pedagoģiskajā procesā, lai nonāktu pie pētījumā izvirzītā jautājuma atbildes, kā arī tiek sasniegts izvirzītais pētījuma mērķis.  
 
The work consists of 3 chapters, 2 of which are theoretical literature chapters and 1 empirical research chapter. The first chapter summarizes information about language acquisition at an early age, especially highlights information about language acquisition by minority children. The second chapter summarizes information about methodological materials, their types and characteristics. This chapter studies in depth the literature on the methodological materials used in the work. The third chapter conducts a study that includes two observations, the use of methodological materials and responses of the questionnaire. The work describes the author’s actions and involvement in the pedagogical process in order to find the answer to the works question, as well as achieve the stated works purpose.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67748
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV