• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2-3 gadīgu bērnu runas attīstība rotaļā

Thumbnail
View/Open
299-105957-Umnova_Ludmila_lt22045.pdf (338.0Kb)
Author
Umnova, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma ir - 2-3 gadu bērnu valodas attīstība rotaļās. Pētījuma mērķis - analizējot teorijas un metodes, kā arī praktiski akceptēt vai norādīt kā divu - trīs gadu bērni attīsta runas prasmi ar rotaļas palīdzību. Darba autore: Ludmila Umnova. Darba vadītājs: Antra Randoha Kvalifikācijas darba laikā tika pētīts, kā bērni, spēlējoties un rotaļājoties, attīsta runas prasmes, ieskaitot bērnus no mazākumtautību ģimenēm. Darba autore savā kvalifikācijas darbā ir izmantojis dažādas vingrinājumus, kūri ir veikti rotaļas formā, un trīs no tām ir sīki aprakstīti ar visiem dialogiem. Pirms un pēc pētījuma tika veikti novērojumi.
 
The topic of the qualification work is the development of language in 2-3-year-old children through play. The aim of the study is to analyze theories and methods, as well as to practically accept or indicate how two- to three-year-old children develop speech skills with the help of play. Author: Ludmila Umnova. Supervisor: Antra Randoha During the qualification work, it was studied how children, through playing and engaging in play activities, develop speech skills, including children from minority families. The author has used various exercises in her qualification work, which were conducted in the form of play, and three of them are described in detail with all the dialogues. Observations were made before and after the study.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67750
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV