Didaktiskās spēles 6-7 gadus vecu bērnu lasītprasmes veicināšanai pirmsskolā
Author
Kalvāne, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Didaktiskās spēles 6-7 gadus vecu bērnu lasītprasmes veicināšanai pirmsskolā. Pētījuma mērķis: Izzināt didaktiskās spēles izmantošanas iespējas lai veicinātu lasītprasmes 6-7 gadus veciem bērniem. Pētījuma jautājums: Kā didaktiskās spēles veicina lasītprasmes attīstību 6-7 gadus veciem bērniem? Kvalifikācijas darba saturs: Pētījumā laika tika izmantotas vairākas metodes: zinātniskās un pedagoģiskās literatūras analīze, pedagoģiskā izmēģinājuma darbība (didaktisko spēļu izpēte un pielietošana lasītprasmes veicināšanai), pētīšanas rezultātu apkopošana un analīze. Darba teorētiskajā daļā tiek analizēta zinātniskā literatūra, pedagoģiskas atziņas par lasītprasmi un tās veicināšanas iespējām, 6- 7 gadus vecu bērnu raksturojums, didaktiskās spēles un to iespējas lasītprasmes veicināšanai. Empīriskajā daļā tiek aprakstīts veiktais pētījums, izvirzīti vērtēšanas kritēriji, pēc kuriem grupa tika vērtēta gan pētījuma sākumā, gan beigās. Pētījumā piedalījās 12 trešā vecumposma bērni 6-7 gadus veci. Pētījuma laikā tika noskaidrotas didaktiskās spēles, kas veicina lasītprasmes apguvi. Darba apjoms: 57 lapaspuses, 24 attēls, 5 tabulas, 1 pielikums, 41 izmantotās literatūras avoti. Atslēgasvārdi: didaktiskās spēles, lasītprasme, 6-7 gadus veci bērni. Qualification Thesis Title: Didactic Games for Promoting Reading Skills in 6-7-Year-Old Children in Preschool. Research Goal: To explore the possibilities of using didactic games to promote reading skills in 6-7-year-old children. Research Question: How do didactic games promote the development of reading skills in 6-7-year-old children? Content of the Thesis: The study uses several methods: analysis of scientific and pedagogical literature, pedagogical experimentation (study and application of didactic games for promoting reading skills), and compilation and analysis of research results. In the theoretical part of the thesis, scientific literature and pedagogical findings about reading skills and ways to promote them, the characteristics of 6-7-year-old children, didactic games, and their potential for promoting reading skills are analyzed. In the empirical part of the thesis, the conducted study is described, including the criteria used for evaluating the group both at the beginning and at the end of the research. The study involved 12 children aged 6-7 years from the third age group. The research identified didactic games that promote reading skills acquisition. Volume of the Thesis: 57 pages, 24 figure, 5 tables, 1 appendice, 41 references. Keywords: didactic games, reading skills, 6-7-year-old children.