Diferencētas nodarbības matemātikas prasmju pilnveidē pirmsskolas bērniem 4-5 gadu vecumā
Author
Moločko, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Laganovska, Egija
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Šis kvalifikācijas darbs ir veltīts diferencēto nodarbību ietekmei uz matemātikas prasmju pilnveidi pirmsskolas vecuma bērniem vecumā no 4 līdz 5 gadiem. Kvalifikācijas darba mērķis ir: izvērtēt diferencētās pieejas nepieciešamību un efektivitāti matemātikas prasmju pilnveidē pirmsskolas vecuma bērniem vecumā no 4 līdz 5 gadiem. Darbā veikta zinātniskās literatūras analīze un empīriskā izpēte, kas ietver novērošanu un aptauju veikšanu. Pētījuma rezultāti apliecina, ka diferencētas nodarbības būtiski veicina bērnu prasmi grupēt, salīdzināt un organizēt objektus, kā arī uzlabo sadarbības un problēmu risināšanas prasmes. Darba apjoms: 47 lapaspuses, , 2 tabulas, 3 attēli. Literatūras sarakstā iekļautas 19 vienības, pievienoti 2 pielikumi. Pētījuma ietvaros tika izmantotas novērošanas un anketēšanas metodes. Autore izstrādāja anketas vecākiem un pedagogiem, kā arī veica pedagoģisko novērošanu nodarbību laikā. Iegūtie dati pierādīja, ka diferencētā pieeja būtiski uzlabo bērnu matemātikas prasmju attīstību, veicina pozitīvu attieksmi pret matemātiku un uzlabo bērnu motivāciju un sadarbības prasmes. This qualification paper is dedicated to the impact of differentiated lessons on the development of mathematical skills in preschool children aged 4 to 5. The aim of the qualification paper is to evaluate the necessity and effectiveness of the differentiated approach in enhancing mathematical skills in preschool children aged 4 to 5. The paper includes an analysis of scientific literature and empirical research, incorporating observations and surveys. The research results confirm that differentiated lessons significantly improve children’s ability to group, compare, and organize objects, as well as enhance their collaboration and problem-solving skills. The work comprises 47 pages, 2 tables, and 3 figures. The bibliography includes 19 sources, and 2 appendices are attached. The study utilized observation and survey methods. The author designed questionnaires for parents and teachers and conducted pedagogical observations during the lessons. The collected data demonstrated that the differentiated approach significantly improves the development of children’s mathematical skills, fosters a positive attitude towards mathematics, and enhances children’s motivation and collaborative abilities.