Tenisa sienas integrēšana treniņos bērniem no 5-8 gadu vecuma
Author
Strazdiņš, Raimonds
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Ābeļkalns, Ilvis
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā kvalifikācijas darbā tiek analizēta tenisa sienas izmantošana treniņos bērniem vecumā no 5 līdz 8 gadiem, īpaši koncentrējoties uz tās ietekmi uz pamata tenisa prasmju attīstību. Saskaņā ar Starptautiskās Tenisa federācijas (ITF) ieteikumiem, šajā vecuma grupā ir īpaši svarīgi attīstīt pamata tehniku un koordināciju, izmantojot piemērotus treniņu līdzekļus. Tenisa siena ir viens no tiem, jo tā piedāvā iespēju pilnveidot sitienu precizitāti, reakcijas ātrumu un koordināciju, vienlaikus piedāvājot treniņus, kas ir interaktīvi un motivējoši bērniem. Pētījumā tika izmantota četru bērnu treniņu grupa, kur katrs dalībnieks veica regulārus treniņus, izmantojot tenisa sienu. Jāatzīmē, ka mazā grupa, kas sastāv no četriem bērniem, var radīt dažas grūtības, piemēram, ierobežotu individuālu uzmanību no trenera puses, kas var samazināt treniņu efektivitāti. Tomēr šāda grupēšana ļauj tuvāk izsekot katra bērna attīstībai un pielāgot treniņu procesu atbilstoši individuālajām vajadzībām. Pētījuma sākumā tika veikta aptauja, kas palīdzēja iegūt vērtīgu informāciju par tenisa sienas treniņu pielietošanu bērniem. Aptauja sniedza iespēju analizēt tēmas aktualitāti, izaicinājumus un motivāciju, kas ļāva uzlabot treniņu metodiku eksperimentā. Savāktie dati veicināja treniņu pielāgošanu atbilstoši bērnu vajadzībām, nodrošinot efektīvāku un motivējošāku mācību procesu. Šis eksperiments ļauj pilnveidot bērnu un pusaudžu fiziskās sagatavotības un motoriskās prasmes, izmantojot tenisa sienas treniņus. Tā kā tas uzlabo kustību koordināciju, reakcijas laiku un koncentrēšanās spējas, tas palīdz arī attīstīt emocionālo noturību un sociālās prasmes. Papildus tam, šī pieeja veicina motivāciju un mīlestību pret sportu, kā arī sniedz iespēju progresēt savā fiziskajā attīstībā. Tas ir īpaši noderīgi bērniem, kas vēlas uzlabot savas tenisa prasmes. This qualification paper analyzes the use of the tennis wall in training for children aged 5 to 8 years, with a specific focus on its impact on the development of basic tennis skills. According to the International Tennis Federation (ITF) recommendations, it is particularly important to develop fundamental technique and coordination in this age group using appropriate training tools. The tennis wall is one such tool, as it offers an opportunity to improve stroke accuracy, reaction speed, and coordination, while providing interactive and motivating training for children. The study involved a training group of four children, with each participant engaging in regular sessions using the tennis wall. It is worth noting that the small group size, consisting of four children, may present some challenges, such as limited individual attention from the coach, which could reduce the effectiveness of the training. However, this grouping allows for closer monitoring of each child's development and tailoring the training process according to individual needs. At the beginning of the study, a survey was conducted, which helped gather valuable information on the application of tennis wall training for children. The survey provided an opportunity to analyze the relevance of the topic, challenges, and motivation, which helped improve the training methodology in the experiment. The collected data contributed to the adaptation of the training process according to the children's needs, ensuring a more effective and motivating learning experience. This experiment enhances the physical fitness and motor skills of children and adolescents using tennis wall training. By improving movement coordination, reaction time, and focus, it also helps develop emotional resilience and social skills. Additionally, this approach fosters motivation and a love for sports, while providing opportunities for physical development. It is especially beneficial for children who want to improve their tennis skills.