• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mikrointerakciju loma lietotāja pieredzē

Thumbnail
View/Open
299-106244-Anisimovs_Ilja_ia20035.pdf (3.240Mb)
Author
Aņisimovs, Iļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Dzilna, Agris
Date
2025
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienu pasaulē lietotāju iesaistīšanās ir ļoti svarīga jebkuras digitālās platformas panākumiem. Daudzas no mūsu ikdienas mijiedarbībām ar datorsistēmām ietilpst plašajā mikrointerakciju kopumā (Nicos Komninos, & Kakderi, C.,2019). Šajā darbā tiek pētīts, kā spēliskošanas jeb gamifikācija un mikrointerakciju integrēšana produktu dizainā var palielināt lietotāju iesaisti lietotnes lietotāju vidū. Apvienojot motivējošu spēļu mehāniku ar intuitīvu, emocionāli rezonējošu mikrointerakciju, projekta mērķis ir izveidot lietotni, kas mudina lietotājus regulāri mijiedarboties ar mentālās veselības resursiem. Šī darba mērķis ir apgūt mikrointerakciju un veiksmīgas spēliskošanas prakses principus lietotnes dizainā, lai noteiktu, kas tieši "atdzīvina" dizainu. Darbā atspoguļosies informācija par to, kādas priekšrocības mikrointerakciju izmantošana var sniegt lietotnes lietotājiem un, otrādi, kad no tās vajadzētu izvairīties. Iegūto informāciju var izmantot veiksmīgas lietotnes dizaina izstrādei. Darbā atrodamā literatūra iezīmēs mikrointerakciju un spēliskošanas principus un modeļus.
 
In today’s world, user engagement is crucial for the success of any digital platform. Many of our everyday interactions with computer systems fall under the large umbrella of microinteractions (Nicos Komninos, & Kakderi, C.,2019). This thesis explores how the integration of gamification and micro-interactions into product design can increase user engagement among app users. By combining motivational game mechanics with intuitive, emotionally resonant micro-interactions, the project aims to create an app that encourages users to engage regularly with mental health resources. The purpose of this work is to learn principals of microinteractions and successful gamification practices in the design of an app, to determine what exactly "revives" the design. Find out what advantages the use of microinteractions can bring to an app users and, conversely, when it should be avoided. The information obtained can then be used to develop a successful application design. The theoretical part helps to understand the principles of mictointeraction and gamification and its patterns.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67774
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV