dc.contributor.advisor | Ummere-Tillberga, Linda | |
dc.contributor.author | Andersone, Krista Anete | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2025-05-27T01:05:17Z | |
dc.date.available | 2025-05-27T01:05:17Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.other | 106256 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67777 | |
dc.description.abstract | Kvalifikācijas darba autore: Krista Anete Andersone Kvalifikācijas darba temats: 1.vecumposma bērnu iztēles veicināšana vizuālajā mākslā Kvalifikācijas darba vadītāja: Linda Ummere – Tillberga Kvalifikācijas darba apjoms: 47 lapas, 10 attēli, 2 tabulas, 25 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiskā darbībā pētīt 1.vecumposma bērnu iztēles veicināšanu vizuālajā mākslā. Pētījuma jautājums: Kā vizuālā māksla var veicināt bērnu iztēles attīstību? Pētījuma uzdevumi: • Noteikt, kā vizuālās mākslas aktivitātes ietekmē bērnu iztēles attīstību; • Identificēt vizuālās mākslas elementus un tehnikas, kas visvairāk veicina bērnu iztēles izpausmi; • Izpētīt, kādas pedagoģiskās metodes un pieejas vislabāk veicina iztēles attīstību vizuālajā mākslā. Atslēgas vārdi: Iztēle, 1.vecumposms, veicināšana, vizuālā māksla. Teorētiskajā daļā tika analizēti un izpētīti dažādu autoru viedokļi un atziņas par iztēles jēdzienu un veidu skaidrojumu, tika pētīta iztēles veicināšana agrīnajā vecumposmā, analizēta vizuālā māksla pirmsskolā un aplūkota vizuālā māksla, kā iztēles veicinātāja. Empīriskajā daļā tika izmantotas divas metodes – novērošana un bērnu darbu analīze. Novērošana tika veikta, lai analizētu bērnu radošo darbību un iztēles izpausmes dažādās vizuālās mākslas aktivitātēs. Savukārt bērnu darbu analīze ļāva izvērtēt iztēles attīstību, radošuma izpausmes un individuālās pieejas radītajos darbos. Nobeiguma daļā ir vērojami secinājumi, kas balstīti un teorētiskās un empīriskās daļas analīzi. | |
dc.description.abstract | Author of the qualification work: Krista Anete Andersone Subject of qualification work: promoting the imagination of the 1st age springs in the visual arts Supervisor of the research: Linda Ummere – Tillberga, Scope of the work: 47 pages, 10 images, 2 tables, 25 literature sources. Purpose of the study: theoretically explore and in practice explore the promotion of the imagination of 1st age children in visual arts Study question: how can visual art contribute to children's imaginative development? Study tasks: • determine how visual arts activities affect children's imaginative development; • identify visual arts elements and techniques that contribute most to children's imagination; • explore what pedagogical methods and approaches best contribute to the development of imagination in visual arts. Keywords: imagination, age 1, promotion, visual art. The theoretical part analysed and explored the views and insights of various authors on the interpretation of concepts and types of imagination, explored the promotion of imagination in the early stages of age, analysed visual art in pre-school, and looked at visual art as an imaginative contributor. Two methods were used in the empirical part: observation and child work analysis. The observation was conducted to analyze children's creative activity and imaginative expressions in various visual art activities. The analysis of children's work, on the other hand, made it possible to evaluate the development of imagination, expressions of creativity and individual approaches in the works created. The final part presents conclusions based on an analysis of the theoretical and empirical parts. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Izglītības zinātnes | |
dc.subject | Iztēle | |
dc.subject | 1.vecumposms | |
dc.subject | Veicināšana | |
dc.subject | Vizuālā māksla | |
dc.title | 1.vecumposma bērnu iztēles veicināšana vizuālajā mākslā | |
dc.title.alternative | Promoting the imagination of 1 st – age children in visual arts | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |