Uztvertais emocionālais atbalsts no vecākiem bērnībā un tā saistība ar kontakta veidu un biežumu ar vecākiem, uztverto attiecību kvalitāti ar romantiskajiem partneriem un vecākiem pieaugušo vecumā
Author
Kaimiņa, Brenda
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt saistību starp uztverto emocionālo atbalstu no vecākiem bērnībā un uztverto attiecību kvalitāti ar vecākiem un romantiskajiem partneriem pieaugušo vecumā, kā arī apskatīt vai un kā tas saistās ar esošā kontakta ar vecākiem biežumu un veidu. Pētījumā piedalījās 171 dalībnieks. Visi pētījuma dalībnieki bija pilngadīgi, ar vismaz vienu dzīvu vecāku un romantiskajās attiecībās vismaz vienu gadu. Pētījuma aptaujā tika izmantota Uztvertās attiecību kvalitātes komponentu aptauja (Perceived Relationship Quality Components: PRQC, Fletcher, Simpson, & Thomas, 2000), Agrīnā vecāku atbalsta aptauja (Early parental support: EPS, Shaw et al., 2004), Vecāku un pieaugušo bērnu attiecību aptauja (The Parent Adult Relationship Questionnaire: PARQ, Pitzer et al., 2011), 3 pašizveidoti jautājumi par kontakta veidu un biežumu ar vecākiem, un jautājumi, lai noskaidrotu demogrāfiskos datus (dzimums, vecums, izglītība, romantisko attiecību ilgums, kopdzīves statuss, ģimenes statuss, dzīvie vecāki). Pētījumā noskaidrots, ka pastāv statistiski nozīmīga pozitīva saistība starp uztverto emocionālo atbalstu bērnībā un uztverto attiecību kvalitāti ar vecākiem pieaugušo vecumā, uztverto attiecību kvalitāti ar romantisko partneri un kontakta veidu un biežumu ar vecākiem pieaugušo vecumā. The aim of this bachelor's thesis is to explore the relationship between perceived emotional support from parents in childhood and perceived relationship quality with parents and romantic partners in adulthood, as well as to examine whether and how this is related to the frequency and type of contact with parents. The study included 171 participants. All participants were adults, had at least one living parent, and had been in a romantic relationship for at least one year. The survey used in the study included the Perceived Relationship Quality Components questionnaire (PRQC, Fletcher, Simpson, & Thomas, 2000), the Early Parental Support questionnaire (EPS, Shaw et al., 2004), the Parent-Adult Relationship Questionnaire (PARQ, Pitzer et al., 2011), three self-created questions about the type and frequency of contact with parents, and questions to gather demographic data (gender, age, education, duration of romantic relationship, cohabitation status, family status, living parents). The study found a statistically significant positive correlation between perceived emotional support in childhood and perceived relationship quality with parents in adulthood, perceived relationship quality with romantic partners, and the type and frequency of contact with parents in adulthood.
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Attieksmes pret tēva iesaistīšanos bērna audzināšanā atšķirības abu dzimumu pusaudžiem un viņu vecākiem
Liepiņa, Lelde (Latvijas Universitāte, 2013)Ņemot vērā to, ka tēvi meitas un dēlus audzina atšķirīgi (Mandara & Murray, 2000), pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai ir vērojamas atšķirības attieksmēs pret tēva iesaistīšanos bērna audzināšanā abu dzimumu pusaudžiem ... -
Sadarbība ar korekcijas klases skolēnu vecākiem sociālpedagoģisko risku mazināšanai
Jagodzinska, Olga (Latvijas Universitāte, 2008)O. Jagodzinskas diplomdarbs “Sadarbība ar korekcijas klases skolēnu vecākiem sociālpedagoģisko risku mazināšanai”. Cilvēka attīstība, viņa personības veidošanās ir atkarīga no ģimenes labvēlīgās ietekmes, vecāku vēlmes ... -
Aprūpes tiesību atņemšanas novēršana Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolas 1.- 4. klašu novārtā pamesto bērnu vecākiem
Kaniņa, Inguna (Latvijas Universitāte, 2008)Diplomdarbs ir izstrādāts, plānojot un realizējot preventīvo darbu aprūpes tiesību atņemšanas novēršanai Edgara Kauliņa Lielvārdes vidusskolas 1.-4. klašu novārtā pamesto skolēnu vecākiem. Diplomdarbā ir ietverti statistikas ...