Skicēšanas prasmju attīstība 9.klases skolēniem kombinētu darbu izveidei dizaina un tehnoloģiju stundās
Author
Vilnere, Elīze
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Date
2025Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba “Skicēšanas prasmju attīstība 9. klases skolēniem kombinētu darbu izveidei Dizaina un tehnoloģiju stundās” sastāv no ievada, trīs nodaļām, nobeiguma, izmantoto avotu saraksta un pielikumiem. Bakalaura darba ievadā tiek pamatota izvēlētās tēmas aktualitāte, darba mērķis, uzdevumi un pētījuma bāze. Darba pirmajā daļā tiek apskatīta teorētiskā literatūra par skicēšanu, dažādiem izmantojamajiem materiāliem un rīkiem, skicēšanas treniņuzdevumi un skicēšana normatīvajos dokumentos. Darba otrajā daļā tiek izstrādāts tematiskais plāns tēmai “Kā izgatavo dizaina izstrādājumu, apvienojot vairākas tehnikas, kura ierosmes avots ir arheoloģiskais vai etnogrāfiskais tautastērps?” Darba trešajā daļā tiek ietverts tematiskā plāna aprobācijas process, skolotāju anketēšanas rezultāti un to izvērtējums un dizaina jomas speciālistu aptauju un tās izvērtējums. Nobeigumā ietverti secinājumi, kas radušies izstrādājot šo bakalaura darbu. Bakalaura darba galvenie secinājumi ir, ka skicēšana pozitīvi ietekmē skolēnu darba rezultātus. Pirms darba izstrādes gatavotās skices palīdz strukturēt darba procesu. Pielikumā pievienotas skolēnu skices, skolēnu radošie darbi, skolotāju anketa, dizaineru aptaujas jautājumi un stundās izmantotie materiāli. The bachelor's thesis titled “Development of Grade 9 Students’ Sketching Skills for Creating Combined Works in Design and Technology Lessons” consists of an introduction, three chapters, a conclusion, a bibliography, and appendices. The introduction of the thesis justifies the relevance of the chosen topic, outlines the aim, objectives, and research base. The first chapter reviews theoretical literature on sketching, various materials and tools used, sketching exercises, and the role of sketching in regulatory documents. The second chapter develops a thematic plan for the topic: “How to create a design product by combining multiple techniques inspired by archaeological or ethnographic folk costumes?” The third chapter includes the process of implementing the thematic plan, the results and analysis of teacher surveys, as well as an interview with design professionals and its evaluation. The conclusion contains findings derived from the development of the bachelor's thesis. The appendices include students’ sketches, creative works, the teacher survey, questions for designer interviews, and materials used in the lessons.