Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Anita
dc.contributor.authorDegtjarjova, Lolita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
dc.date.accessioned2025-05-27T01:05:20Z
dc.date.available2025-05-27T01:05:20Z
dc.date.issued2025
dc.identifier.other106402
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67795
dc.description.abstractPētījums ir par mūzikas, konkrēti dziesmu tekstu, izmantošanu vārdu krājuma bagātināšanai angļu valodas kā svešvalodas stundās 7. klasē. Mērķis ir izpētīt, kā 7. klases skolēnu vārdu krājuma apguve var tikt uzlabota, izmantojot dziesmu tekstus, kas viņiem ir personiski nozīmīgi, tādējādi paaugstinot skolēnu motivāciju mācīties. Gadījuma pētījums koncentrējas uz pusaudžiem ar A2-B1 angļu valodas prasmes līmeni četrās angļu valodas stundās, kā datu vākšanas metodes izmantojot skolēnu aizpildītās darba lapas ar dziesmu tekstiem, četrus neliela apjoma vārdu krājuma pārbaudes darbus un skolēnu refleksijas. Angļu valodas stundās kopā tika izmantotas trīs dažādas dziesmas jaunu vārdu apguvei, un skolēnu mācību sasniegumi tika novērtēti trīs pārbaudes darbos, kuros uzdevums bija definēt, izskaidrot vai tulkot apgūtos vārdus; ceturtais pārbaudes darbs bija izstrādāts, lai novērtētu, vai apgūtie vārdi bija saglabājušies ilgtermiņa atmiņā. Rezultāti liecina, ka, lai gan skolēni bija iesaistīti un motivēti stundās, četru pārbaudes darbu rezultāti rādīja, ka vārdu krājums būtiski neuzlabojās. Nelielās izmaiņas varētu būt saistīts ar dziesmu tekstos apgūstamo vārdu daudzumu, sarežģītību un nepietiekamu uzdevumu skaitu jauno vārdu atkārtošanai un nostiprināšanai.
dc.description.abstractThis study examines the use of music, specifically song lyrics, for enriching vocabulary in English as a foreign language classroom in Grade 7. The aim is to explore how seventh-grade students’ vocabulary learning can be enhanced through song lyrics that hold personal meaning, thereby increasing their motivation to learn. The case study focuses on adolescents with an A2-B1 proficiency level over four English lessons, employing song lyric worksheets, 4 vocabulary mini-tests, and students’ feedback as data collection methods. In total, three different songs were used to introduce new vocabulary in English lessons, and students’ progress was assessed through 3 mini-tests, in which the task was to define, explain, or translate the new vocabulary; the 4th mini-test was designed to evaluate vocabulary long-term retention. The results indicated that while students were engaged and motivated during the English language lesson, the mini-test 1-4 scores showed that vocabulary did not significantly improve. The limited improvement could be due to the amount and complexity of words in the chosen song lyrics and the insufficient number of tasks for repetition and strengthening the presented vocabulary.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectIzglītības zinātnes
dc.subjectangļu valoda kā svešvaloda
dc.subjectmūzika
dc.subjectdziesmu teksti
dc.subjectvārdu krājums
dc.subjectmotivācija
dc.titleDziesmu teksti skolēnu vārdu krājuma bagātināšanai 7. klases angļu valodas stundās
dc.title.alternativeSong Lyrics for Enriching Students’ Vocabulary in English Lessons of Grade 7
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record