Valodas attīstības veicināšana 1,5 - 3 gadīgu veciem bērniem
Author
Daņilova, Olita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis: pētīt valodas attīstību 1,5-3 gadīgu veciem bērniem un sniegt priekšlikumus par valodas attīstības veicināšanas iespējām. Darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmajā darba daļā tika analizētas psiholoģijas un pedagoģijas autoru atziņas par valodas attīstības 1,5 - 3 gadīgiem bērniem, kā arī raksturoti 1,5- 3 gadus veci bērni. Otrajā daļā tika veikts pētījums un aprakstīti tā rezultāti pirms un pēc pētījuma. Pēc pētījuma veikšanas tika konstatēts, ka pētāmajiem bērniem ir nepieciešamas papildus aktivitātes pašregulācijas un paškontroles spēju attīstīšanai, jo tās traucēja bērniem pētījuma aktivitātēs. Darbā ir: 29 lpp., 2 attēli, 6 tabulas, 38 izmantotie literatūras avoti latviešu un angļu valodā, kā arī 2 pielikumi. Aim of the work: to research the language development of 1,5 – 3 year old children and to provide proposals on the possibilities of promoting language development. The work consists of two parts. In the first part of the work there was analyzed the psychology and pedagogy authors insights about the language development of 1,5 – 3 year-old children, as well as characterized 1,5 – 3 year-old children. In the second part, there was a research and its results were described before and after the study. After the research, it was understood that the researched children need more activities for the development of self-regulation and self-control abilities, because the children got disturbed in some activities. The work contains: 29 pages, 2 pictures, 6 tables, 38 used literary sources in Latvian and English, as well as 2 appendices.