• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Valodas attīstības veicināšana 1,5 - 3 gadīgu veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-98586-Danilova_Olita_od21016.pdf (3.757Mb)
Author
Daņilova, Olita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis: pētīt valodas attīstību 1,5-3 gadīgu veciem bērniem un sniegt priekšlikumus par valodas attīstības veicināšanas iespējām. Darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmajā darba daļā tika analizētas psiholoģijas un pedagoģijas autoru atziņas par valodas attīstības 1,5 - 3 gadīgiem bērniem, kā arī raksturoti 1,5- 3 gadus veci bērni. Otrajā daļā tika veikts pētījums un aprakstīti tā rezultāti pirms un pēc pētījuma. Pēc pētījuma veikšanas tika konstatēts, ka pētāmajiem bērniem ir nepieciešamas papildus aktivitātes pašregulācijas un paškontroles spēju attīstīšanai, jo tās traucēja bērniem pētījuma aktivitātēs. Darbā ir: 29 lpp., 2 attēli, 6 tabulas, 38 izmantotie literatūras avoti latviešu un angļu valodā, kā arī 2 pielikumi.
 
Aim of the work: to research the language development of 1,5 – 3 year old children and to provide proposals on the possibilities of promoting language development. The work consists of two parts. In the first part of the work there was analyzed the psychology and pedagogy authors insights about the language development of 1,5 – 3 year-old children, as well as characterized 1,5 – 3 year-old children. In the second part, there was a research and its results were described before and after the study. After the research, it was understood that the researched children need more activities for the development of self-regulation and self-control abilities, because the children got disturbed in some activities. The work contains: 29 pages, 2 pictures, 6 tables, 38 used literary sources in Latvian and English, as well as 2 appendices.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67809
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV