• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļas dabā skaitīšanas prasmju sekmētājas pirmsskolas izglītības 2.posmā

Thumbnail
View/Open
299-98605-Savica_Natalija_ns21059.pdf (2.607Mb)
Author
Sāviča, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbu izstrādāja: Natālija Sāviča Kvalifikācijas darba nosaukums: Rotaļas dabā skaitīšanas prasmju sekmētājas pirmsskolas izglītības 2. posmā. Kvalifikācijas darba mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt rotaļas dabā kā 4-5 gadus vecu bērnu skaitīšanas prasmju sekmētājas. Kvalifikācijas darba saturs: Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām un 6 apakšnodaļām. Darbā ir veikts teorētiskais un praktiskais pētījums. Darba apjoms: 44 lapaspuses, 6 attēli, 4 tabulas, 3 pielikumi, 33 bibliogrāfiskie avoti. Atslēgas vārdi: skaitīšanas prasmes, rotaļas dabā, matemātikā, pirmsskola. Darba pirmā daļa: teorētiskā, šajā daļā tiek aplūkoti vairāku autoru, psihologu, pētnieku, pedagogu viedokļi. Otrajā darbā daļā: empīriskā, tiek veikts pētījums par to, kā var veicināt skaitīt prasmes rotaļās dabā.
 
The qualification work was developed by: Natālija Sāviča Title of the qualification work: Playing in nature promotes counting skills in the 2nd stage of preschool education. The purpose of the qualification work: To theoretically and empirically study playing in nature as a facilitator of counting skills of 4-5-year-old children. Content of qualification work: The qualification work consists of two chapters and 6 subchapters. Theoretical and practical research is carried out in the thesis. Extent of the work 44 pages, 6 pictures, 4 tables, 2 appendices, 33 bibliographical sources. The key words: counting skills, play in nature, mathematics, preschool. The first part of the work: Theoretical, in this part the opinions of several authors, psychologists, researchers, pedagogues are considered. In the second part of the work: The empirical part, a study is carried out on how to promote counting skills in outdoor play.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67810
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV