1. klases skolēnu lasītprasmes sekmēšana pedagoģiskajā procesā
Author
Freimane, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Diāna Freimane Bakalaura darba temats: 1. klases skolēnu lasītprasmes sekmēšana pedagoģiskajā procesā. Mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt un apkopot 1. klases skolēnu lasītprasmes sekmēšanas iespējas. Darba pirmajā nodaļā tiek skaidrots lasītprasmes jēdziens dažādu autoru teorijās. Tiek raksturots sākumskolas skolēns lasītprasmes kontekstā. Šajā nodaļā tiek aprakstītas un analizētas prasmes, kuras skolēnam ir jāapgūst, beidzot pirmsskolas izglītības iestādi un sākumskolas 1. klasi. Aprakstītas dažādas lasītprasmes apguves metodes un paņēmieni, kā arī pedagoģiskās iespējas lasītprasmes sekmēšanai. Darba otrajā nodaļā tika veikts empīrisks pētījums kā, izmantojot dažādas metodes un paņēmienus, skolēniem interesantus, viņu vēlmēm atbilstošus materiālus, tiks sekmēta skolēnu lasītprasme. Tika novērots skolēnu lasītprasmes attīstības līmenis pētījuma sākumā, uzsākot skolas gaitas septembrī un pētījuma beigās novembrī. Lasītprasme tika sekmēta ar dažādu metožu un paņēmienu palīdzību, izmantojot dažādus, interesantus, skolēnu vēlmēm atbilstošus materiālus, tika veikta iegūto datu analīze. Empīriskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka skolēnu lasītprasme tiks sekmēta, ja skolēniem tiks piedāvāti interesanti, skolēnu vēlmēm atbilstoši materiāli, pedagoģiskajā procesā tiks izmantotas dažādas metodes un paņēmieni lasītprasmes pilnveidei. Atslēgas vārdi: lasītprasme, lasīšana, dažādi materiāli, dažādas metodes un paņēmieni. Bakalaura darbs sastāv no 2 nodaļām, 56 lapaspusēm, t. sk. 1 tabula, 26 attēli, darbam pievienoti 22 pielikumi, izmantoti 40 informācijas avoti. Author of Bachelor's work: Diāna Freimane Title of Bachelor's work: Promoting reading skills among students in the first grade trough pedagogical practices. Objective: to study and collect, theoretically and practically, the possibilities for promoting the literacy of Class 1 pupils. The first chapter of the work explains the concept of literacy in the theories of different authors. A primary school pupil is described in the context of literacy. This chapter describes and analyses the skills that a pupil needs to acquire when completing a preschool and primary 1 st grade. Different methods and techniques for learning reading literacy are described, as well as pedagogical opportunities for promoting reading literacy. In the second chapter of the work, only an empirical study has been carried out how, using a variety of methods and techniques, materials that are interesting to pupils and meet their expectations will contribute to students literacy. The level of pupil literacy development was observed at the start of the study, starting school runs in September and at the end of the study in November. Reading skills were facilitated through a variety of methods and techniques using a variety of interesting, student-specific materials, an analysis of the resulting data was carried out. The empirical part confirmed the hypothesis that students’ literacy will be promoted if they are offered interesting materials in line with the students' expectations, the pedagogical process will use different methods and techniques to improve their literacy. Keywords: reading skills, reading, different materials, different methods and techniques. The Bachelor's work consists of 56 pages, including 1 table, 26 images and 22 attachments, 40 sources of information used.