Āra nodarbību izmantošana zināšanu par augiem attīstībai pirmsskolas 2. posmā
Author
Upīte, Egita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Āra nodarbību izmantošana zināšanu par augiem attīstībai pirmsskolas 2. posmā. Darba autore: Egita Upīte. Darba mērķis: izveidot un aprobēt metodiku zināšanu par augiem apguvei āra nodarbībās pirmsskolas izglītības otrajā posmā. Darbs sastāv no divām daļā – teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir veikta dažādus literatūras avotu analīze, kas ir āra nodarbība, tās būtība un to īstenošanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē. Analizēta literatūra, kas ir zināšanas par augiem, to apguves specifika āra nodarbībās un aprakstītas mācību metodes, kuras tiks izmatotas āra nodarbībās, lai paaugstinātu bērnu zināšanas par augiem. Empīriskajā daļā tiks novēroti bērni, viņu zināšanas par augiem, kā āra nodarbības sekmē to attīstību, praktiski organizējot āra nodarbības tuvējā āra vidē. Kā attīstās bērnu zināšanu līmeņi par augiem, vērojot dabā notiekošos procesus. Kvalifikācijas darba apjoms: 33 lpp, 15 attēli, 4 tabulas, 19 bibliogrāfiskā saraksta vienību skaits. The use of outdoor lessons for the development of knowledge about plants in the 2nd stage of preschool. Author of the work: Egita Upīte. The purpose of the work: to create and approve a methodology for learning about plants in outdoor lessons in the second stage of preschool education. The work consists of two parts - the theoretical part and the empirical part. In the theoretical part, an analysis of various literary sources has been carried out, which is an outdoor lesson, its essence and the possibilities of its implementation in a preschool educational institution. Literature is analyzed, which is knowledge about plants, the specifics of their learning in outdoor lessons, and teaching methods that will be used in outdoor lessons to increase children's knowledge about plants are described. In the empirical part, children will be observed, their knowledge about plants, how outdoor lessons contribute to their development, by practically organizing outdoor lessons in a nearby outdoor environment. How children's knowledge levels about plants develop by observing the processes taking place in nature. The volume of the qualification work: 33 pages, 15 images, 4 tables, 19 items in the bibliographic list. Key words: children's knowledge, outdoor lessons, outdoor environment, nature, preschool.