• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pedagoģiskajā procesā 2 līdz 3 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-98665-Ozola_Andra_ao21066.pdf (987.3Kb)
Author
Ozola, Andra
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Freiberga, Inese
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba autore: Andra Ozola Kvalifikācijas darba tēma: Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana pedagoģiskajā procesā 2 līdz 3 gadus veciem bērniem. Darba saturs: Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, pētījuma, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu sarakta, un pielikumiem. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un empīriski pārbaudīt 2-3 gadus vecu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanu pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Darba teorētiskajā daļā tiek analizētas teorētiskās atziņas, par bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību 2- 3 gadus vecumā. Empīriskajā daļā tiek veikts pētījums, par bērnu pašapkalpošanās prasmju attīstību. Vadoties pēc darba autores izstrādāta plāna, tiek veikta pedagoģiskā izmēģinājuma darbība pašapkalpošanās prasmju attīstības veicināšanai. Darba apjoms ir 45 lapaspuses, 15 attēli, 8 tabulas, 36 literatūras avoti un 4 pielikumi. Atslēgas vārdi: Bērni no 2-3 gadiem, pašapkalpošanās prasmes, pirmsskola, pedagoģiskais process.
 
Author of the work: Andra Ozola Subject of qualifying work: 2-3 year old children self- care skill promotion in educational process. Content of the work: The qualification work consists of introduction part, research, conclusions, list of used literature and attachments. Objective: Theoretical and practical testing the promotion of self- care skills of 2-3 year old children in the pedagogical process in preschool. In the theoretical part of the work analyzes the theoretical knowledge about the development of childrens self- care skills at the age of 2-3 years. In the empirical part, a study is conducted on the development of childrens self- care skills. Guided the plan developed author of the work a pedagogical pilot activity is carried out to promote the development of self- help skills. The volume of the work ir 45 pages, 15 images, 8 tables, 36 literature sources and 4 attachments. Key words: Children from 2-3 years old, self- care skills, preschool, pedagogical process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67822
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV