• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3 – 4. g. v. bērnu saudzīgas attieksmes pret dabu veicināšanas paņēmieni

Thumbnail
View/Open
299-98668-Pumpure_Natalija_np21042.pdf (3.405Mb)
Author
Pumpure, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2024
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba autore: Natālija Pumpure. Kvalifikācijas darba tēma: 3 – 4.g.v. bērnu saudzīgas attieksmes pret dabu veicināšanas paņēmieni. Pētījuma mērķis: Noteikt 3 - 4 gadu vecu bērnu saudzīgās attieksmes pret dabu veidošanas metožu un paņēmienus efektivitāti. Pētījuma jautājums: Vai var 3 - 4 gadu veciem bērniem, izmantojot dažādus paņēmienus, veicināt saudzīgu attieksmi pret dabu? Dabas un cilvēka mijiedarbības jautājumi ir kļuvuši par globālu vides problēmu. Tas ir radījis nepieciešamību mācīt bērnus pareizi rūpēties par dabu. Darbā tiek aplūkota 3 – 4 gadu vecu bērnu saudzīgās attieksmes pret dabu veidošanas metožu un paņēmienus efektivitāte, uzsverot, ka jau pirmsskolas vecumā bērni sāk veidot savas attiecības ar dabu. Ir svarīgi ņemt vērā bērnu individuālās vajadzības un intereses, kā arī piedāvāt dažādas metodes un paņēmienus, kas stimulē izziņu par dabu. Darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek aktualizēta zinātniskā literatūra un Latvju dainas, kuras pēc tam iedzīvinātas ar pirmsskolas izglītības iestādes “X” bērniem no 3 - 4 gadiem. Tiek atzīmēts dažādu domātāju ieguldījums ekoloģiskās izglītības attīstībā, sākot no senajiem grieķiem un beidzot ar tautasdziesmām. Praktiskajā daļā tika iesaistīti 15 bērni. Šo aktivitāšu laikā tika izstrādāti kritēriji 3 – 4 g. v. bērnu zināšanu un prasmju novērtēšanai, kā arī pielietoti dažāda veida veicināšanas paņēmieni un metodes, lai attīstītu bērna apziņu un veicinātu saudzīgo attieksmi pret dabu. Rezultāti tika salīdzināti pētījuma sākumā un beigās. Tas ļāva pamatot tēzes par 3 - 4 vecu bērnu spēju iepazīt procesus dabā, atkritumu veidošanos un potenciālu attīstīt prasmes atkritumu šķirošanā. Pētījuma laikā atklājās efektīvākās metodes un paņēmieni bērnu intereses izraisīšanai un noturēšanai. Pētījuma rezultāti apstiprināja to cik liela loma ir pedagoga personībai un prasmei emocionāli atbalstīt bērnus zināšanu apguves laikā, kā arī ļāva apstiprinoši atbildēt uz pētījuma galveno jautājumu. Atslēgas vārdi: saudzīga, metodes, paņēmieni, pirmsskolas vecums, daba. Kvalifikācijas darba apjoms: 55 lappuses, 6 attēli, 7 tabulas, 9 pielikumi, 38 literatūras avoti.
 
Author: Natālija Pumpure. The topic of the qualification paper: methods of promoting 3–4 year old children's gentle attitude towards nature. The purpose of the research: To determine the effectiveness of 3–4 year old children's gentle attitude towards nature, shaping methods, and techniques. Research question: Can 3–4 year old children be encouraged to treat nature with care using different techniques? The issues of human interactions with nature have become a global environmental problem. That has created the need to teach children to care for nature properly. The work examines the effectiveness of the methods and techniques of 3–4 year old children's gentle attitude towards nature, emphasizing that children begin to form their relationships with nature already at preschool age. It is important to take into account the individual needs and interests of children, as well as to offer various methods and techniques that stimulate learning about nature. The work consists of a theoretical and a practical part. In the theoretical part, scientific literature and Latvian songs are introduced, which are then brought to life by interacting with the 3–4 year old children of preschool "X". The contribution of various thinkers to the evolution of ecological education is noted, starting from the ancient Greeks and ending with folk songs. In the practical part, 15 children were involved. During these activities, criteria for evaluating 3–4 year old children's knowledge and skills were defined. Also, various types of promotional techniques and methods were used to encourage the children’s awareness and promote a gentle attitude towards nature. Results at the beginning and end of the study were compared. This allowed justify theses about the ability of 3–4 year old children to learn the processes in nature, waste management, and the development of skills in waste sorting. In the process, the most effective methods and techniques for arousing and maintaining children's interest in the subject were identified. The results of the study confirmed how big a role the teacher's personality and skill play in emotionally supporting children during learning. Also, the results gave an affirmative answer to the research question. Keywords: gentle, methods, techniques, preschool age, nature. The qualification paper’s volume: 55 pages, 6 images, 7 tables, 9 appendices, 38 literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/67825
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV