1,5 - 3 gadu vecu bērnu adaptācijas sekmēšana
Author
Birova, Olita
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Kriščune, Jolanta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore: Olita Birova Darba vadītāja: Mag. Paed. Jolanta Kriščune Kvalifikācijas darba nosaukums: Adaptācijas sekmēšana 1,5 - 3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē. Kvalifikācijas darba teorētiskajā daļā ir sniegts 1,5 - 3 gadus vecu bērnu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums, adaptācijas jēdziena raksturojums, rotaļas nozīmīgums adaptācijas sekmēšanai, kā arī skolotāju un vecāku loma adaptācijas procesā. Empīriskā pētījumā veikta anketēšana un novērošanas metode, kuras ietvaros veiktas pedagoģiskā izmēģinājuma darbības, bērnu adaptācijas sekmēšanai. Izstrādāti ieteikumi veiksmīgai sadarbībai starp pirmsskolas izglītības iestādi un vecākiem. Kvalifikācijas darbs sastāv no 57 lappusēm, 17 attēliem, 4 tabulām, 5 pielikumiem un 43 literatūras vienībām. Atslēgas vārdi: 1,5-3 gadus veci bērni, adaptācija, adaptācijas sekmēšana, rotaļa, sadarbība, pirmsskolas izglītības iestāde. Author: Olita Birova Qualification work supervisor: Jolanta Kriščune Title of qualification work: Adaptation facilitation in a preschool educational institution for children aged 1.5-3 years. The theoretical part of the qualification work presents the pedagogical-psychological characteristics of children aged 1.5-3 years, the concept of adaptation, the importance of play in promoting adaptation, as well as the role of teachers and parents in the adaptation process. The empirical study includes a questionnaire and an observation method, within the framework of which pedagogical experiments have been carried out to promote children's adaptation. Recommendations for successful cooperation between the preschool and parents are developed. The qualification work consists of 57 pages, 17 figures, 4 tables, 5 annexes and 43 references. Keywords: 1.5-3-year-olds, adaptation, adaptation facilitation, play, cooperation, pre-school.