Skolēnu pašvadītas mācīšanās veicināšana matemātikas mācībā 6. klasē
Author
Timulis, Kaspars
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Helmane, Ineta
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temats – „Skolēnu pašvadītas mācīšanās veicināšana matemātikas mācībā 6. klasē”. Darba mērķis - pētīt un praktiski pārbaudīt skolēnu pašvadītas mācīšanās veicināšanas iespējas matemātikas jomā 6. klasē. Bakalaura darbu veido - ievads, divas galvenās daļas ar apakšnodaļām, secinājumi par zinātniskajā, pedagoģiskājā un psiholoģiskajā literatūrā gūtajām teorētiskām atziņām un atziņām, veicot reālās situācijas pētījumu skolēnu pašvadītu mācīšanās veicināšanas iespēju apzināšanā matemātikas mācībā 6. klasē, izmantotās literatūras un pielikumiem. Teorētiskajā pētījumā tiek analizēti un apkopoti zinātnisko, pedagoģisko un psiholoģisko autoru atziņas par pašvadītas mācīšanās teorētiskiem pamatiem, piedāvātiem pašvadītas mācīšanās modeļiem un veidiem, identificējot dažādus procesus un stratēģijas, pievēršot uzmanību sociālajiem faktoriem, savstarpējā sadarbības ietekmei mācīšanās procesā, pašvadītas mācīšanās ieguldījumu prasmju attīstīšanas ieguldījumu skolēniem matemātikas mācībā, ikdienā. Empīriskajā pētījumā, izvēloties dažādas datu vākšanas metodes (dokumentu analīze, diskusija, novērojumi, eksperimentāla mācību sesija, intervija), tiek novērota reālā situācija skolēnu pašvadītu mācīšanās prasmju attīstībā un sniegti praktiski tās veicināšanas ieteikumi. Bakalaura darba izstrādē izmantoti 76 literatūras avoti, ievietoti 16 attēli, 4 tabulas un 8 pielikumi. Atslēgas vārdi: pašvadīta mācīšanās, matemātika, motivācija, sadarbība. This bachelor's thesis focuses on promoting self-directed learning among students in mathematics education for the 6th grade. The objective of the study is to explore and practically test opportunities for fostering students' self-directed learning in the field of mathematics within this specific age group. The thesis is structured with an introduction, two main sections with subsections, conclusions, and a reference list, incorporating an analysis of scientific, pedagogical, and psychological literature. The literature review examines and summarizes perspectives from scientific, pedagogical, and psychological authors on the theoretical foundations, models, and types of self-directed learning, with a particular emphasis on social factors and the impact of collaborative efforts in the learning process. In the empirical study, various data collection methods, including document analysis, discussion, observation, experimental teaching sessions, and interviews, are employed to observe the real-life situation of developing students' self-directed learning skills in mathematics education for the 6th grade. The structure of the thesis includes 76 literature sources, 16 images, 4 tables, and 8 appendices. The significance of the thesis lies not only in the theoretical analysis of the theoretical aspects of self-directed learning but also in the practical testing and provision of recommendations for promoting students' self-directed learning in mathematics education during this specific age range. This research can offer valuable insights for educators and education specialists aiming to enhance the mathematics learning process and encourage students' self-directed learning. Keywords: self-directed learning, mathematics, motivation, collaboration.