Montesori didaktisko materiālu izmantošanas iespējas 4 - 5 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai
Author
Rubene, Sanija
Co-author
Latvijas Universitāte. Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte
Advisor
Jofe-Bordjakovska, Alina
Date
2024Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore, Sanija Rubene, izstrādāja kvalifikācijas darbu “Montesori didaktisko materiālu izmantošanas iespējas 4 - 5 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai”. Darba mērķis ir teorijā un praksē noskaidrot Montesori metodikas didaktisko materiālu iespējas pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai 4 – 5 gadīgiem bērniem. Pētījuma pirmajā daļā tiek analizēta un aprakstīta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par pašapkalpošanās prasmi pirmsskolā, 4 – 5 gadīgu bērnu vispārīgo raksturojumu, Montesori didaktisko materiālu izmantošanu 4 – 5 gadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju sekmēšanā pirmsskolā. Pētījuma otrajā daļā tiek veikts empīriskais pētījums par Montesori didaktisko materiālu izmantošanu pirmsskolā, raksturojot pētījuma metodoloģiju un pētāmo grupu, kā arī veicot pedagoģisko izmēģinājumdarbību pedagoģiskā procesa organizācijā. Pētījuma rezultātā tiek novērots pašapkalpošanās prasmju apguves līmeņu paaugstinājums, kā arī secinājumos tiek uzskaitīti Montesori didaktiskie materiāli, kas sekmē bērna pašapkalpošanās prasmi. Kvalifikācijas darba apjoms ir 43 lapaspuses. Darba saturā ietilpst 17 attēli, 6 tabulas, 25 bibliogrāfiskās vienības un 1 pielikums. Atslēgas vārdi: pašapkalpošanās prasmes, Montesori metodika, Montesori praktiskās dzīves didaktiskie materiāli, 4 – 5 gadīgi bērni. The author, Sanija Rubene, developed the qualification work “Use of Montesori didactic materials to promote self - care skills for 4 to 5 year - olds”. The purpose of the work is to clarify the possibilities of the Montesori didactic materials for promoting self – service skills in children of age from 4 to 5 in theory and in practice. The first part of the study analyses and describes pedagogical and psychological literature on self – care skills in preschool, general description of children of the age from 4 to 5, the use of Montesori didactic materials to promote self – care skills in children of age from 4 to 5. An empirical study on the use of Montesori didactic materials in preschool is conducted in the second part of the study, characterizing the research methodology and study group, as well as a pedagogical trial activity is conducted in the organization of the pedagogical process. As a result of the research, an increase of the level of learning of self – care skills are observed, as well as Montesori didactical materials that promote the child’s self – care skills are listed in the conclusion. The qualification work consists of 43 pages. The content includes 17 images, 6 tables, 25 bibliographical units and 1 attachment. Key words: self – service skills, Montesori method, didactic materials of Montesori practical life, children of the age of 4 to 5.